De två kalasen igår

Ja, morgonen började bra...jag tog inte frukost på sängen till Johan (ett glas Willys egna färskpressade äppeljuice som han älskar, och ett kexchoklad). Han sa till mig att hans mamma och pappa alltid gjorde de förr, men att de aldrig egentligen var frukost, utan något litet att tugga på typ, eftersom han inte äter frukost...
Och de enda jag hade till hands som han kunde tugga på var ett kexchoklad. Vilket han dock inte åt...
Sen så gav jag honom presenten från mig:

 image101

Lite så där måttligt glad verkade han...
Men sen så hade jag gjort upp värsta planen uppbyggt på hur hans morgonrutiner brukar vara, men SJÄLVKLART, så skulle han göra det hela annorlunda denna morgonen...
Han brukar alltid gå in i vardagsrummet, slå på nyheterna, för att ha en korrekt klocka att titta på, och så sitta vid datorn och läsa aftonbladet och samtidigt klä på sig.
Men inte idag...
Idag satte han sig inne bredvid mig och klädde på sig, förmodligen för att vara lite trevlig när jag för en gångs skull var vaken, och för att han fått en present.
Så jag blev tvungen att sägatill honom att han skulle gå in i vardagsrummet och klä på sig, att jag inte ville ha honom där hos mig...trevligt värre...
Sen så hör man ett litet: Men Jessica dåååååååååå....fniss fniss....

Då hade jag satt igång datorn, så att aftonbladet var på skärmen, och sen så låg där en liten present med en lapp på framför datorn också.
Hör man ett skrik ifrån vardagsrummet: Ska jag öppna den själv?
Vilket jag hade tänkte mig.
Sen så hör man ett litet större glädjetjut, och så springer han in till mig med ett leende över heeeeeeeeeela huvudet.
Det var:

image100

Han blev glad för bara säsong ett också, men det var väl för tidigt för att visa ett sånt enormt leende som han visade sen! =)

Dagen blev ju inte sämre sen..
Klockan 15, så kom då hans mormor, morfar och Ole.
Där fick vi 500:- tillsammans som vi ska köpa ett
 image102
för på Ikea och en blomma. Vi hade önskat oss ett sådant....

Johan fick även turkiska lira från sin chef i present, vilket ju passar väldigt bra!

På kvällen blev det besök av hans pappa och syster, vilket också blev en trevlig afton. Med, om jag får säga de själv, en väldigt god och lyckad middag. Dock väldigt synd att Johan och jag misslyckades lite med kakorna denna gången...Men men...
Detta var det första kalaset för oss. Kommer uppdatera vad som händer sen gällande våra alla femton kalas.........

Kommentarer
Postat av: Johan

Tack för alla presenterna! :D Älskar dig. Puss

2007-08-15 @ 10:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0