Önskelista!

Ja, då var det ju dags att skriva en önskelista, vilket jag tyckte var lite svårt i början.
Men helt plötsligt blev det VÄLDIGT enkelt!
När jag i förra veckan skulle gå och köpa present till min kompis Axel som också fyllt 20, så gick man där inne på Önska, och gick ner om en runda i Höganäs hörnan...
Och så ser man en stor skylt där det står att mörkblått Höganäs ska utgå juni 2008.
SHIT säger jag bara, nu blev det genast VÄLDIGT stressigt med att samla ihop allt! Så man får fundera på vad jag vill ha allra mest i samlingen, så får man se hur mycket jag hinner samla ihop till i slutändan!

Så min önskelista ser ut så här just nu:
I första hand önskar jag mig:

  • 10 assietter
image109
  • 5 små muggar 20cl
image110
  • 6 mellan muggar 30cl
image111
  • 14 tallrikar
image112
  • 1 djup trekantig tallrik 40cl
image108
  • 1 plockskål 20cl
image113
  • 6 djupa tallrikar 19cm
image114
  • 4 fyrkantiga skålar 40cl
image115
  • 4 runda plockskålar 45cl
image116
  • 1 kanna 1l
image117
  • 2 skålar 1,2l
image118
  • 1 rektangulärt fat 45*19,5cm
image119
  • 1 fyrkantig form 29*29cm
image120
Sen i andra hand, så skulle jag även vilja hinna samla ihop:

  • 12 trekantiga tallrikar 27cm
image121
  • 12 trekantiga assietter 23cm
image122
  • 12 fyrkantiga tallrikar 26*26cm
image123
  • 12 fyrkantiga assietter 20*20cm
image124
Sen i övrigt har jag kommit på några få saker till som jag önskar mig, men de kan man ta även sen efter att jag förhoppningsvis fått ihop hela min servis:
  • Presentkort (Ikea, kläder, El Giganten)
  • Väska till kameran
  • Stativ till kameran
  • Korläsare (12 i 1)
Men som sagt, så är det mest Höganäs jag önskar mig! Jag blir glad om jag så bara får EN mugg, eftersom det blir ett steg närmre hela samlingen! Jag vet själv att det inte är någon billig servis, och därför blir jag JÄTTEglad för minsta lilla av det jag behöver!
Tack på förhand!

.M.V.H.
Den icke krävande födelsedagsgrisen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0