Lost in Skåne..

Ännu en gång, så tänkte Petra och jag bege oss ut på fototur.
Jag hade pratat med lite vänner om de visste någonstans där det kunde vara fint att fotografera, och så la Patrik fram förslaget på Dalby stenbrott.
Petra visste direkt vad de var, och var de låg någonstans, så vi besämde oss för att boka in en dag och köra dit.

Så vi körde en eftermiddag, och de blev ännu en gång en väldigt konstig tripp, men roligt var de även denna gången!
Inte lika illa...Denna gången körde vi bara vilse...
Petra som visste PRECIS var det låg..

Det hela började med att jag berättade att jag och Johan försökt hitta någonstans att fota runt Vombsjön, men inte lyckats, utan att vi bara hittat några konstiga vita djur. Som var vita hjortar, som tydligen är väldigt speciella för Vomb. Men vi lyckades inte få de på bild heller..
Så Petra hade ett ställe vid Vomb där hon varit för några år sen, så vi började med att köra dit och fotografera lite!



Sen så fortsatte vi mot Dalby där vi då körde vilse på två timmar...Inga skyltar någonstans, mitt ute på landet...
Det enda vi såg var: Skog, åker, skog, åker och lite mer skog och lite mer åker...



Vi kom även till ett slott: Häckeberga slott.
Det förklarade inte mycket mer för oss om var vi var någonstans...
Men jippie tänkte vi. Vi tänkte att då kan man ju få en del fina bilder där också! Men ICKE...Förbud för privatpersoner att köra in och gå in och sånt...



Vi stötte på lite FÅR...

Men som sagt: Efter två timmar på villovägar ifrån Dalby, så hittade vi Dalby stenbrott! Jättefint var där!



Detta var den LILLA vägen vi körde för att ta oss till Dalby stenbrott:
image53

Slutsats för DENNA trippen:
När Petra säger: Detta känner jag igen!!!
Kör åt andra hållet, för egentligen har hon INGEN aning...hihi..
Ikea har inte alltid de man vill ha...
Jag ska köpa en karta som jag kan ha i bilen!

Tack för ännu en minnesvärd tripp! HAHA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0