Helgen som varit!

Ja, det har ju i alla fall varit en händelserik helg kan man ju lugnt säga!
Överraskning till Johan hela lördagen. Utflykt utan att han skulle veta vart och vad som skulle kunna hända..=P

Allt började med att Henric kom hit med frukostbullar, så vi åt en rejäl frukost med mycket pålägg som vi fixat!
Satt och pratade lite, och sen så gick vi ut för att titta på hans nya bil! Fin fin var den! Tänk om man själv hade haft en så pass ny bil....Det hade inte varit fel!
Ja, så vi körde hemifrån klockan 9.40, mot Ystad.
När vi var vid korsningen typ vid mor, så sa jag till Johan att vi skulle hjälpa henne städa vinden, och då blev det sura miner för en stund! =P Hihi...Jag tyckte att det var jätteroligt!
Men sen så sprang man som en dåre mellan mors och min bil, för att köra ut hennes ur rutan, och flytta in min där, och sen så även flytta över saker från hennes bil, till min!
Johans spkulationer blev stora...ska vi ändå till Ullared? Ska vi till Tyskland? VART SKA VI?!
Där sitter jag...Tyst...- Du får väl se!?
Begav oss mot tågstationen i Ystad, där vi hämtade upp inte mer än: Petra.
Johan såg först inte vem det var, pga. glasögonen....Men ja, och sen så begav vi oss mot Lund, vilket innebar att vi körde mot Sjöbo igen, och Johan började undra ÄNNU mer!? Men Petra var kvick, och sa att vi skulle till hennes mormor! Fan va roligt vi två hade!

Ja, men när vi närmade oss Lund, och Nova, så började Johan lista ut det själv..=P MegaMarkt!
Han blev något exalterad...så jag bestämde mig för att det var lika bra att hålla honom i handen, och leda honom dit jag ville gå till att börja med...!
Det hela slutade med att vi gick därifrån med en laptop och en kamera! Johan var i chocktillstånd. Vi handlade saker, det var inte riktigt vad han trodde...=)

Sen så begav vi oss mot Malmö, Ikea. Vilket han inte heller visste från början, han visste INGENTING. Jag sa att Petra skulle in om och ta en lampa. Men det var ju inte allt...Hehe...
Jag skulle in och ha en byrå också, och mor hade skickat sändebud med mig, så jag skulle köpa lite småsaker till henne också...! Det tog ca. en timme. Handlade sånna billiga pizzor och en dricka innan vi gick ut till bilen. Och där satt Johan skitsur! Då känns det jäkligt skoj att man köper saker och så...
Körde till detas varuutlämningslager för att hämta byrån.
Johan humör blev bättre på vägen till NetonNet, men det kvittar, för det är inte så jätteskoj att han överhuvudtaget blev grinig när man lägger så mycket pengar och tid på allt...
Väl på NetonNet, så blev det en tv till sovrummet!

Sen bar det av hemåt. Lastade av allting, och så började vi lasta bilen med möbler som vi sålt till Johans pappa istället. Fick dock inte plats med allt, så Petra och jag begav oss mot Tomelilla. Väl framme, så lastade vi av det lilla vi hade, pratade lite med Stellan, och sen så körde vi igen. Jag körde för att lämna av Petra hemma i hennes nya lägenhet. Men jag kunde ju inte bara lämna av henne, nyfiken som jag är...=P
Gick med upp för att titta så klart! Fin fint var där verkligen! Speciellt för den hyran!
Sen så var det dags att köra till Sjöbo igen. Där Johan faktiskt nästan redan byggt ihop byrån! Lastade in det sista i möbelväg som skulle till Tomelilla, och sen så bar det av igen.
Väl hos Stellan, så gick det snabbare än jag förväntat mig att få upp allting, och få i ordning allting!
Lastade upp en säng, tv-bänk och byrå. Sen så byggde vi även ihop en sängstomme.
Fick min födelsedagspresent då också! Pengar, och det är ju jäkligt svårt att gissa vad jag kommer köpa för de pengarna! =P Men JÄTTEglad blev jag i alla fall för det kan jag ju säga!
Sen så var det dags att ta ner saker. Ett skrivbord som Johan en gång lånat av Richard. Så då tyckte jag att nu när vi hade bilen, så var det bara till att lasta in det, och köra till Smedstorp för att lämna av det också! Så ännu en gång bar det iväg.

Sen så blev det lite mer roliga saker! =P Vi kröde upp till Petra, bestämde oss för att beställa mat. Sen så efter mycket tjat på Petra, så blev hon sugen på Öja! Så jag hade tänkt att låna duschen hemma hos henne, och det är nog det mest fruktansvärda jag någonsin sett...! Hon har ju ingen dusch i lägenheten, utan den är istället i källaren, vilket jag visste sen innan, men då trodde jag liksom att den skulle se något så när ut också...Men icke...
Duschade nog på typ tio sekunder. Sprang upp med handduken om mig, och klädde på mig i lägenheten.
Sen så var det dags att bege sig till Öja. Men först skulle vi ju byta bil med mor, och jag skulle springa upp med de sakerna hon beställt av mig så kallat från Ikea.

Väl på Öja, så när vi kom innanför portarna, så var där typ tre stycken på dansgolvet, och jag blev tveksam på om man skulle betala 100 spänn för ett ställe där det inte var något folk, men så tänkte jag att där brukar ju komma mycket, så det var ju bara att hoppas!
In och satte oss med vars en drink! Tog ca. 20 minuter, sen var där jäklar i de folk!
Skitroligt hade jag verkligen! Så sen när man kom hem, så hade Johan satt upp tv:n och allt..Så nu är det mest jag som ska packa upp laptopen, vilket jag väl ska göra idag hade jag tänkt, så får väl Johan pilla med den när jag är på jobb ikväll...! Men tjej som jag är, så tänker jag läsa igenom bruksanvisningen FÖRST! Vilket är rätt mycket, men som sagt, så kan Johan pilla och få igång skiten ikväll, så har jag den att leka med i veckan! =P

Sen så igår, så fick vi faktiskt Johans gamla tv såld också! Så nu är vi på bra väg att bli klara med sovrummet! Vi ska bara få upp tv:n på väggen, och köpa någon snygg tv bänk. SEN är vi helt fädiga med sovrummet i alla fall, sen så är de bara alla andra rum som kommer efter de...Men den tiden den sogen! =P

image244image245image246

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0