Flytthjälp

Sen så var det dags att vara flytthjälp.
Jane skulle flytta till sin egna lägenhet för första gången, och jag och Johan hade erbjudit vår hjälp. Problemet var bara Johan fått feber och blivit förkyld efter resan, så det blev mest jag som hjälpte till!

10 september
Idag, så var det först och främst dags att besiktiga bilen...Vilket jag i princip redan var förberedd på att den inte skulle gå igenom, eftersom vi hittat ett fel som var ganska så stort.
Körde ut till Skurup, och bilen gick jäklar i de igenom med två villkorliga tvåor! Så nu är det bara till att se till att fixa det! Vänster framlykta och bakre delen av avgasröret.
Sen så bar det av in till Ystad, för att byta bil med mor, och sen så var det dags! Hämtade Jane utanför hennes jobb, och sen så fick hon nyckeln, och sen så var det bara att sätta igång!
Lånade Stellans bil och släp till första omgången, för det var de stora möblerna som säng och skrivbord m.m.
Jag...Köra släp...Gulp...Men det gick faktiskt fin fint! Fungerade hur bra som helst! Mycket bättre än jag förväntat mig! Så jag måste faktiskt säga att jag är lite stolt över mig själv där!
Fick med oss nästan alla hennes saker på tre runder. De två andra runderna, så blev det med mors bil, men där går in RÄTT mycket i den!
Långt om länge, efter mycket slitande, så blev det dags att köra hem.
Jane och jag gjorde allt själv!

11 september
Idag, så stack Jane och jag in till IKEA tillsammans. Även denna gången med mors bil, för att få in så mycket som möjligt. Handlade ganska så jättemycket, och jag handlade även det nattduksbordet som vi fick pengar av Johans mormor och morfar av till att handla.
Sen så tog vi oss till Limhamn, för att titta på ett köksbord, som jag hittat på blocket som jag tyckte skulle passa till Jane! Långt om länge, så hittade vi rätt, när han väl kört och hämtat oss där vi stod..=P
Bordet var jättefint, och det blev bestämt att hon skulle ha det. Vi bokade in att vi skulle hämta det den 13.
Sen så var det dags att ta oss hem, och lasta av allt. Först och främst, så lastade vi av vårt hemma hos oss. Sen så följde Johan med vidare till Tomelilla, så sen så stod vi och diskade och fick undan en hel massa. Men där var fortfarande MYCKET kvar att göra, men hon hade inte heller alla möbler som hon behövde för att inreda lägenheten...!
Mitt i natten typ, nä men vid 00 tiden, så blev det ännu en gång dags att köra hem.

13 september
Idag, så var det dags för Elsa att lämna oss..Men hon ska inte så långt. Jane ska ha henne! =)

image223

Så idag, så körde jag mot Tomelilla, för att lämna henne där, och på vägen, så blev jag stoppad av polisen på en sånn vanlig koll dom är ute på lite då och då...Som tur var, så påmide de mig bara om den villkorliga tvåan på avgasröret....Som jag knappast hunnit fixa sen två dagar innan...?!
Sen väl hemma hos Jane, så verkade det funka väldigt bra med lilla Elsa. Hon snusade runder, och kände sig redan som hemma.
Sen så vid fem tiden, så körde vi hem till Stellan, för att hämta och låna hans bil, sen blev det Statoil, och när vi körde därifrån, så hade jag ett stort släp efter bilen...
Ännu en gång...Hjälp...Och denna gången skulle jag köra till Ikea, och Limhamn med släp och en bil jag inte känner till.
Stannade till i Sjöbo för att hämta bärhjälp, Johan. Sen så bar det av.
In på Ikea, och köpa soffa, och lite små saker till som Jane glömt, och ännu ett nattduksbord till oss. Vidare till Limhamn för att hämta Janes nya köksbord, som JAG hittade, och som jag tycker är skithäftigt! Måste fotografera det och lägga ut det här sen en dag! =P
Jag och Johan passade även på att köpa en billig gräsklippare som låg ute på blocket. Kan ju lika bra passa på när man hade släp och allt..!
Vi kom i alla fall hem. Efter många om och men, och jag klarade av att ta mig runt med släpet. Allt var i alla fall helt när vi lämnade tillbaka det! =P

Vilket äventyr....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0