Usch Och Blä.

Idag är det en av de värsta dagarna på jobb. Och pga. det, så har jag sett till att sova ut lite idag, och ligger nu och tittar på Top Model på trean bara. Igår när jag var uppe och bakade och tvättade och sådant, så kändes allt bra, och jag hade gått humör, tills....Jag kom till jobb.
Allt var kaos, och allt i kassorna fick jag styra upp, eftersom den andra kassaledaren var sjuk. Och alla killarna skulle iväg på grabbkväll, och se hockey. Så det blev lite kris även där, för vi var lite lite folk i kassorna, och fick konstant ta hjälp av folk på golvet. Vilket inte skall behövas, men det löste sig. Men vilken stress!
Så jag var så sjukt trött när jag kom hem, så det blev pizza, och sen sängen ganska så direkt!
Sov ut lite i morse, slängde i en maskin tvätt, och sitter nu här.

Idag är det barnbidrag, och det kommer vara ännu mer kaos på jobbet. Och det värsta är att jag redan fåt reda på att 3 stycken i kassan är sjuka. Inte så jättebra om man säger så. Det är där vi verkligen måste ha folk! Och det är min uppgift att fixa. Hur mycket jag än försöker koppla bort det nu när jag är hemma, så går det inte riktigt. För jag vet vilket helvete jag kommer få när jag väl är på jobb. När man jobbar nio timmar, som jag skall idag ( vilket är lång tid på ett sådant här jobb! ), så brukar man få lov att gå ut en hel del på golvet, för att variera sig. Men idag är det många som jobbar lång tid, och jag är kassaledare, och det är Andreas utedag idag. Han brukar bara kunna gå ut på fredagar. Så det är väl bara till att se till att sitta sin tid, precis som igår...

Ikväll blir det i alla fall ännu tidigare i säng! För imorgon börjar jag 8.30 och jobbar till 18. Och jag kan inte räkna med att få lov att gå klockan 18. För är där mycket, så är det bara till att sitta. Och klockan 18, är det som stressigast, så det är nog bara att räkna med att sitta kvar. Usch och blä, för jag har en hel massa att göra på lördag kväll, eftersom vi ska fira jul med min familj på söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0