Vägverket Är Idioter!

Ja, för det är dom!
Igår fick jag mig en räkning. Till Lili Wihlborg. Visserligen heter jag Lili i andra namn, men fan inte i första! På 21 år har jag aldrig fått ett brev där det stått Lili innan. Inte som har varit till mig i alla fall!
När jag sen öppnar och läser, så är det en räkning som skulle vara betalt den 1 december! VA?! Hur kan jag få en räkning den 4 december som skall vara betald den 1!? Det är ju sjukt!

Så idag ringde jag dem. Och de sa att det var mitt eget fel, och att jag skulle få betala 100 kronor extra för att jag inte betalt in den i tid. För det var min egen uppgift att ta kontakt med dem om jag inte fått räkningen. Hur fan ska jag veta det? Jag har haft körkort i snart tre år, och bil i 2,5. Och då ska jag veta allt sådant allmänt? Det är ju de som gjort fel, eftersom dom skrivit fel namn och skickat det till fel adress och ja, jag vet inte allt. Men nej, jag ska ändå betala 100 kronor för ett fel de har gjort. Idioter! Och sen så frågade jag om jag skulle vänta in nästa räkning, eller hur jag skulle göra?
Och hennes svar blev:
- Nej, det ska du nog inte om du vill använda bilen, eftersom du har körförbud på den nu.
VA?! Är du helt från vettet?! Så jag har kört runt med en bil i fyra dagar, med körförbud?! Hade ju varit jävligt roligt om jag blivit stoppad av polisen, och de sagt att jag inte får köra längre. Och så har jag inte ens fåt någon räkning som jag ska betala in!? Rent från vettet! Jävla kärring!

Och hon sa dessutom att hon inte förstod hur de kunnat skriva Lili, eftersom det står att jag heter Jessica. Sen ändrades det till att det ju faktiskt stod att jag hette det också. Men hon sa från början så här, med dessa orden:
- Det står klart och tydligt att du heter Jessica, så det kan jag inte förstå.
KLART OCH TYDLIGT!!! Och ändå är där någon dum jävel som har skrivit Lili?!

Men visst, det är väl så de tjänar pengar. Skickar ut det alldeles för sent, och skriver fel namn och adress, för att sedan säga att det är mitt fel. Jo tack.

Vägverket är idioter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0