Helgen & Listan.

Ja, det har varit en väldigt händelserik helg, och jag kan nu kryssa av en hel massa på min lista!!
Helt underbart skönt att ha gjort så mycket, och dessutom gått ner 2 kilo i vikt! Lovely!

Midsommarafton blev som sagt lugn, jag var ute hos min faster, träffade släkt och hade det trevligt.
Blev en tidig kväll, för att sedan hem och lägga sig i lugn och ro. Men inte kunde man somna för det, för att folk skulle höra av sig, men gjorde inte det. Och då blev man faktiskt lite orolig om något hänt, men ja...
Somnade lagom klockan 4...

För att sedan upp klockan 7, och göra sig i ordning. För att sedan bege sig mot Tomelilla och hämta Petra klockan 8.
Strax innan klockan 9, så satt vi i bilen, och påbörjde vår dags utflyckt.
Det började med Stenshuvud, där vi för det första började med att gå på fel håll...Typiskt oss båda uppenbarligen.
För att sedan promenera åt rätt håll, och få underbara foton och vyer över det hela. Och vi passade dessutom på att gå till alla tre huvudena! Motion, motion! När vi trodde att det var jättefint, så gick man vidare till nästa, där det blev finare, och det sista, som blev riktigt fint! Där jag tyckte att det såg ut typ som taget ur Jurassic Park...Bara att vänta tills träden började falla...Haha...
   

För att sedan köra vidare, och på vägen stannade vi till i Åhus, för att ta oss en glass. Vi beställde med tre kulor, men fick med sex kulor...Herregud. Sen mådde vi lite illa...Det var den motionen på Stenshuvud...


Hoppade in i bilen, och begav oss sedan för att åka båt. Över till Ivö. För att besöka Ivö Klack där.
Missade precis en båt, och förlorade en del värdefull tid bara på att stå och vänta på båten, men ja...
Och när vi promenerade där, så började vi fundera på om vi befann oss på Lost ön...Där fanns en hel massa skumma saker. Och vid några tillfällen undrade vi hur vi någonsin skulle hitta tillbaka till bilen, och med tanke på vårat lokalsinne, så blev jag väl ganska så jätteorolig...Men vi hittade! Så det blev en hel massa promenad där också!
Så där försvann glassen igen!
     

   

In i bilen igen, för att sedan köra till Tykarpsgrottan. Måste säga att det egentligen inte var något vidare att se, men nu har man gjort det också. Och även där förlorade vi värdefull tid på att stå och vänta på den guidade turen som vi just missat...Turen var med oss...



Sen så började vi känna stressen lite, för att hinna den enda tiden vi hade att hålla. Men vi stannade till på vår sista destination, Rövarekulan, för att där upptäcka att vi faktiskt inte skulle hinna med det.
Vi bytte om, och folk stirrade som jag vet inte vad. Men sen var det verkligen plattan i mattan för att hinna till Malmö!

8 minuter innan biopremiären skulle börja, parkerade vi utanför Triangeln. Vi sprang...typ 100 meter, sen orkade vi inte mer...Men vi hann dit, där det stod halvnakna män och välkomnade oss med godis! Mmmm...Kan det bli bättre?!
Filmen var helt underbar! Och verkligen jätterolig!


Sen blev det en titt in på McDonalds, för att vi var så sjukt hungriga, och sen var det bara raka vägen hem! Släppa av Petra i Tomelilla först dock, och sedan hem.
Det blev 37,5 mil körda för mig hela den dagen!

Så nu kan jag stryka en hel massa på min lista:

# 27. Åka till Ivö, och besöka Ivö klack.
# 38. Besöka Stenshuvud.
# 44. Besöka Tykarpsgrottan.
# 59. Äta Åhus glass...i Åhus.
# 99. Gå på premiären av Sex And The City filmen.

Absolut nöjd med helgen! Tack till alla som medverkade! =)
( Hatar att jag har problem med att texten hoppar in i mitten, och sen kan jag inte få ut den i kanten igen...! )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0