Jäkla Ikea.

Ja, på senaste har jag haft en del problem med Ikea. Jäkla ställe, och jäkla människor som jobbar där...
Jag skulle inhandla ett vitrinskåp, och även en skänk, till min nya lägenhet. Men på vitrinskåpet stod det: kontakta personal. Och när jag pratade med dom, så var det då en leveransvara, som dom helt enkelt skulle köra hem till mig. Vilket var om tre veckor då sa han ( men nu är tre veckor gångna, och den kommer idag! ).
Sen så var det samma sak med skänken: kontakta personal. Vilket jag då gjorde. När jag väl kom fram, så tittade han på datorn, och stod typ helt tyst, och svaret blev:
- Här står ingen produktinfomation.
Sen sa han inte mer. Jaha?! Vad innebär det då blev ju då ganska så självklart frågan.
- Ja, jag vet inte när den kan tänkas komma in. Om 4,5,6 veckor kanske.
Då blev jag måttligt irriterad, och sa att jag inte bodde i Malmö, och var inte road av att åka fram och tillbaka om 4,5,6 veckor?! Och dessutom sa han kanske till det också. Nej ,då tyckte han att jag kunde ringa kundservice, och be dom att de skulle skicka ett sms till mig när den kommit in.
Sen så sa ahn även att jag kunde gå in på internet och titta där när den kommit in. Men där ligger inte ens den skänken uppe. Den ligger där, men inte i den färgen jag ska ha, så då hjälper det mig inte så mycket?!
Sen så avslutade han dessutom med:
- Ja, sen så kan man i för sig inte ta hemsidan på blodigt allvar, för det är inte alltid det stämmer.

TACK! TACK säger jag bara! Precis allt detta leder ju till att jag vet när skänken kommer in!? Och jo tack, jag vet att man inte kan ta hemsidan på blodigt allvar, eftersom jag kört in för en möbel när den skulle finnas där, men den var slut på hyllan. Och de påstod att de SJU ( som där stod på internet ) sängstommarna skulle tagit slut på den timmen jag kört in. Jo, men visst! SJU stycken 180 sängstommar i just mellanbrunt, och den sorten, tog slut på en timme! Tror jag med på.

När jag sedan ringde Ikeas kundservice en vecka senare, och äntligen kom fram, så löd deras svar:
- Ja...Här står ingen produktinformation, så den borde bara inne om 4,5,6 veckor.
Jag undrade om han skojade med mig?!
Jag sa att det var det svaret jag fått där inne också, och att det inte riktigt är så bra för mig, eftersom jag inte bor där inne ( Dock formulerade jag väl inte det så fint till honom då... ).
Jag sa att jag blivit tillsagd innan om att jag kunde få ett sms när den kommit in, och han kunde fixa det?! Svaret blev att han bad mig vänta. Och så kopplade han bort mig, och efter ett tag kom han tillbaka och sa:
- Ja, vi har tydligen den funktionen. Så jag lägger in det här nu. Men ring änå om en fyra veckor, och kolla hur det ser ut.
Vi har tydligen den funktionen!? Herregud!



Införskaffa ny personal, eller utbilda dom när det händer något nytt i alla fall!
Och se för fan till att uppdatera er information, både på internet, och till ert egna program, som personalen ska kunna få information till!
Så slipper ni att personalen inte kan ge svar, och irriterade kunder!


Vitrinskåpet jag ska få idag, och skänken ( i fel färg ) som jag ska kunna köpa om 4,5,6 veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0