Diagnos.

Ja, i onsdags var jag och fixade en hel massa ärenden!
På morgonen lockade jag in lilla Berit i buren, och begav oss ut på äventyr. Hon var relativt lugn hela vägen, inte förens lite på slutet när det blev lite gnälligt. Väl inne i huset, så var man mest upptagen med att observera omgivningen.
Och sen så kallade hon äntligen in oss.
Berit och jag var hos veterinären.

Det gick väldigt bra! Fick reda på att jag har en väldigt frisk katt! Utan tandsten eller annat skit.
Och alla som hånar henne för att vara överviktig. Elaka jävlar! För nu fick jag reda på att det är hon inte! =P
Men hon behöver ändå ha lite bättre mat, så att det omplacerar sig lite typ...Fettet alltså.
Men en kastrerad hon katt, som fått småttingar i egna unga dagar, ser normalt ut som Berit.
Så jag är nöjd.

Men så tog jag upp att hon andas fruktansvärt tungt. Så tungt som i att hon mer eller mindre snarkar dygnet runt. Vaken eller inte, hon snarkar jäkligt ljudligt!
Men äntligen fick jag svar på det: hon har en inflamation i luftstrupen, OCH....och...Min katt är allergisk...
WHAT?!
Okej? Vad fasen innebär nu detta då?
Men ja, jag fick någon jäkla sak som jag ska trycka in i flabben på henne, två gånger om dagen, i tio dagar nu. Så skulle vi se om det blev bättre. I vilket fall som helst, så ska inflamationen försvinna.
Men allergin är ju en helt annan kostnad och ett helt annat projekt att ta reda på...
Men jag kan ju bara säga så mycket som:
Jag är jäklar i det nyfiken på vad min katt är allergisk mot!
Speciellt eftersom alla hennes småttingar också andas fruktansvärt tungt...

Men ja..
Jag har en allergisk katt....

Men jag älskar henne ändå!

( Men just nu får jag nog inte det tillbaka, med tanke på att man håller fast henne och försöker ge henne medicin två gånger om dagen. Och det är bara gjort en dag än så länge.... )

Kommentarer
Postat av: axxl

hehe.. så kan man osse kalla det felplacerat fett.. :)

2009-04-18 @ 11:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0