Helgen.

På lördagen började jag med att städa, för att sedan köra och hämta Therese.
Vi begav oss in till Ystad, för att inhandla lite drycker till kvällen och för att se om vi kunde hitta något att ha på oss.
Drycker fann vi, men inga kläder.
Vi körde sedan vidare hem, för att förbereda allt i lägenheten, och för att göra oss i ordning inför kvällen.

Förfesten var jäkligt lyckad, enligt mig i alla fall. Jag hade det jätteroligt, precis vad jag behövde efter allt på båda jobben!
Vi spelade Twister, och hade det trevligt.
För att sedan bege oss vidare till Tingvalla, och Joddla med Siv.
Det finns bara två gånger man går på Tingvalla, och det är när det är Joddla, och när det är Sommarnatta.

Tingvalla är inte vad det har varit, men det är ändå tradition för oss att gå dit när det är Joddla, och det var just därför jag hämtade hem Therese. Eftersom hon egentligen ville hem, och för att jag kom på att det nog kunde bli en bra födelsedagspresent.

Tingvalla var väl si sådär roligt, men det blir inte roligare än man själv gör det! Joddla får igång publiken som ingen annan, och det är det som räknas! Skitroligt! Väldigt många konstiga människor, precis som vanligt. Man själv kan bete sig hur som helst, för alla andra är värre. Haha.

Kvällen avslutades lite tidigare, eftersom Therese mådde lite dåligt, så vi åkte hem, och åt pizza och glass, för att sedan somna.

Söndagen blev jäkligt bra den också. Hämtade syster och kusin i stan, för att de skulle kunna hämta sina bilar.
Åt frukost tillsammans, för att sedan sätta oss i bilen, och bege oss till Sjöbo. Jag och Therese skulle hem och hälsa på vår kompis Camilla, som fick en liten flicka för några veckor sedan. Helt underbart söt var hon!
Det blev en liten mysstund tillsammans med vänner.

Vid halv fyra tiden, så var det dags att bege oss mot Lund, för att lämna av Therese. Jag hade räknat med att köra tillbaka henne upp till Jönköping, eftersom jag trotts allt rövade bort henne till Skåne. Men hon ville hellre ta bussen. Så då fick hon väl göra det. Men på vägen in till Lund, så stötte vi på en trafikolycka, och fick gissa oss fram till Lund, mer eller mindre. Men vi hann ganska så precis fram till bussen!
Vilken tur!

Resten av kvällen sov jag bara. Så sjukt trött efter en lång arbetsvecka, och en fartfylld helg.
Men det var det lätt värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0