Eurovision 2009.

Ja, jag måste ju bara få skriva av mig vad jag tyckte i år också.
Där var ju en del floppar, och en del toppar. Precis som vanligt, och som det ska vara helt enkelt.
Som vanligt gick det kasst för Sverige, och vi får ännu ett år kvala in. Att vi inte ska förstå att vi har ett kasst bidrag.
Jag såg inte exakt hela Eurovision från början, eftersom jag jobbade. Missade med andra ord Sveriges framträdande. Kom in när det var Grekland. Men jag måste ju bara säga:
Snälla Sverige. SLUTA hitta fler svenskar i Eurovison!! Även om Azerbaijan hade vinnit med Arash, så hade inte Sverige vunnit! Tyckte att de väldigt ofta satt och påpekade här och var att det var en svensk dansare i bakgrunden, svensk låtskrivare och så vidare. Lägg av! Vi har ett bidrag, och det sög!

Här har vi mina toppar för i år:

Självklart Norge! Hade redan fallit lite för honom när jag såg honom i The Voice. =P

Armenien:


Danmark! Alltid svag för dessa danskar....Hjärtat slår för dom. Haha.

Finland. Diggar fan att de alltid satsar på nya saker som sticker ut!
Tyskland. Lite mitt emellan. Rätt härligt beat, med vilka brallor...Och absolut Dita som drar upp låten!


Men det jag tyckte var roligast var:
Ukraina! HAHA.
Låten tycker jag är ganska så härlig så. Passar inte in i Eurovision alls, men ja. Det jag vill komma till är:
Jag och en kompis pratade om att där brukar ju finnas lite fint att titta på, och när det gällde detta framträdandet, så blev man ju lite glad med dessa karlar...
MEN....Jag höll på att dö av garv! Kolla på hela videon säger jag bara, men extra noga på killarna vid: 1:25, 1:40 och 2:45.
Tycker fan bättre om när Andreas i Alcazar dansar då! För han försöker inte vara manlig i sin dans...Detta ser bara så sjukt roligt ut!
Och dessutom är hon nog inte så ung som hon försöker se ut som...Och filmandet i skrevet kunde de skippat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0