Att kunna gå tillbaka.

Tänk om man hade kunnat gå tillbaka lite i tiden. Fått förändra lite småsaker.
Självklart är där egentligen många sådana tillfällen, där man kanske ångrat vad man sagt, eller gjort. Men jag har ett tillfälle, som jag för tillfälligt väldigt gärna gått tillbaka till.
Vänner skiter jag mest i. För står de inte kvar nu, så behöver de inte stå kvar! Så är det bara.
Men däremot, när det kommer till kärleken.

Ibland känner jag bara för att gå tillbaka till sommaren 2001/2002, och förändra en del. Förändra en hel del för att vara lite mer exakt.
Kanske gjorde en del misstag... På ett sätt ångrar jag en hel massa, samtidigt som det var bland den roligaste tiden i mitt liv. Så jag ska inte klaga allt för mycket. Men där är ändå en del saker man gärna ändrat på.
En del saker som kanske gjort allt så mycket mer annorlunda i dagens läge.

Jag är ju sjukt svag för kärleken. Sjukt svag för känslor. Och sjukt svag för pirr i magen.
Att ha någon att mysa med, någon att se film med, någon att kunna prata med allt om.
MEN. Sedan jag blev singel denna gången, så känner jag också att jag inte tänker slänga mig in i något som inte känns riktigt bra. Har gjort det tillräckligt många gånger. Innan var man ung och naiv, och sist... Ja, det var bara korkat. Det handlade väl mer eller mindre om samma sak som jag hånar alla för nu: Det är jobbigt att vara ensam på vintern, men underbart att vara singel på sommaren.

Men inte denna vintern. Denna vintern tänker jag ta tag i mig själv. Leva mitt eget liv, och verkligen inte leta efter någon kärlek. Den kommer när den kommer. Det är inget man skall leta efter.
Men det känns som om jag trycker bort känslor för någon som kanske alltid funnits där i grunden...?
Men vi är så fruktansvärt olika, att det ändå inte funkat, vilket jag egentligen vet. Men man kan ju ändå inte sluta undra...

Hade jag kunnat ha den perfekta kärleken bredvid mig, om jag inte gjort lite andra val i de yngre dagarna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0