Blivit äldre.

Ja, man har ju blivit lite äldre. Och nu pratar jag inte bara åldersmässigt, utan även till sättet. Man börjar väl bli vuxen. Även om man kanske inte riktigt vill det. Självklart har man än så länge barnasinnet kvar dock! Inget man kommer förlora på väldigt länge hoppas jag!
Jag har börjat bli ltie mer spontan. Tar tag i saker lite mer, och som jag även sagt innan.
Jag har tittat över vänskapskretsen. Där finns ganska många som man faktiskt kan vara utan. Det är ju liksom inte bara en som ska höra av sig, det är ju faktiskt bådas uppgift. Och en massa skitsnack orkar man inte riktit med längre. Självklart pratar man skit med vänner och bekanta. Det kommer man göra i alla åldrar. Haha.
Men skitsnack som att: Ja, självklart ska vi göra något. Jag hör av mig!
Skitsnack som: Ja, jag lovar att inte säga det till någon annan.

Sånt är jag sjukt trött på när det inte hålls. Därför kan man liksom se över vänskapen. Jag orkar inte med ytliga vänner. Jag vill ha nära vänner, som man kan prata om allt med. Och det börjar jag känna att jag har runt omkring mig nu! Efter denna helgen känns det dessutom ännu bättre!

Dock, så har man kanske förlorat en del vänner som man kanske inte velat. Där det kanske gått lite fel.
Vänner som man har väldigt mycket gemensamt med egentligen. Men där båda parterna kanske är lite för envisa för att erkänna att man faktiskt kan ha fel. Och ordet förlåt, kanske inte riktigt kommit upp någon gång.
Jag har dessvärre förlorat några som varit ganska nära vänner, som man av en slump delat mer eller mindre alla intressen med...
Men sånt är väl tyvärr livet...Man kan väl inte få allt.

Man kanske till och med blivit lite äldre och visare?
Fast det är nog bara ibland man har sina stunder har jag en känsla av.
Men man kan ju ändå hoppas att personen i fråga kanske läser detta, och känner sig lite träffad.
Förlåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0