Jönköping.

I helgen, eller vad man ska säga, så var jag i Jönköping.
Jag och Malin bagav oss ifrån Lund vid 8 på morgonen. Jag var något så sjukt trött.
Vi stannade till och samlade ihop en del vuxenpoäng. Haha.
Malin hade fixat fika, vilket bestod av: Hembakat bröd, med pålägg. Yoghurt. Päron. Och en termos med varmt vatten, och tepåsar.
Kan det bli mer vuxet? Det är som jag sa till Malin. Om det varit jag som skulle göra det, så hade jag säkerligen glömt skedarna till yoghurten i alla fall. Vilket gör att det inte längre är en vuxen fika.

Sen fortsatte vi resan upp. Och vi började med att köra dit jag skulle, för att framkalla en hel massa foton!
Fixade allt som skulle fixas där, och sen var det bara att köra och hämta Therese.
Lämnade av våra saker, och begav oss ut på stan för att luncha. Jag fick prova på att vara student för ett litet tag..Haha. Shopping, där jag hittade två nya tavelramar.
Och sen var det dags att shoppa mat. Självklart på Willys!
Till kvällsmat blev det: räkor och vitt vin. Mumsigt!
Och kvällen spenderades även framför något avsnitt Svenska Hollywood fruar. Vilka skratt vi hade!

Sen förvandlades lägenheten till en etta med enbart sängar.

På fredagen var det sen fullt upp. Jag skulle köra och hämta mina foton, och vi skulle hämta Josefin på busstationen. Men varför inte passa på att riva Thereses lägenhet när vi ändå är där uppe? Malin tyckte att hon skulle vädra lite, och så tyckte hon att det var lite mörkt, så hon skulle bara rulla upp...

Therese vågade nog inte riktigt lämna oss ensamma längre sen...Men så går det...Hon ska ju ändå flytta, så vadå då? Haha.
Jag blev sjukt nöjd med resultatet på mina foton! Det ska bli så jäkla roligt att få upp det på väggarna!
Hämtade upp Josefin, och begav oss ut på utflykt. Genom hagar och uppför berg. Men vi fick en underbar belöning när vi kom upp!

Vi tog oss upp på Tabergtoppen. Som ligger på Tabergvägen 1 i Taberg. Enligt deras hemsida..

Det blev en shoppingunda på A6. Josefin ville in på Vero Moda, och vi är tre stycken som kommer ut med påsar därifrån. Therese ville in på Skopunkten. Och vi gick ut med 8 par skor...OCh insåg dessutom att vi varit i två butiker, och det tagit 2 timmar. Haha. Tur att vi trivs med varandra. Vilken kille som helst hade ju dött!

Det blev det middag hemma, med tacos. Alltid lika trevlig, och en del vin till det. För att sen festa lite med Therese vänner. Gävle bor. Väldigt lätt att förstå varandra. Men de kunde ju ordet spittekaga. Haha. Då klarar man att prata om allt! ;) För en vidare utgång!

 

Dagen efter var lite seg, men vi drog oss ut på promenad innan vi skulle köra hem. Och då blev det lite foton även där. För att sen köra hem vid 17.

Tack tjejer för en underbar helg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0