Ny vän & traumatiska upplevelser..

Ja, då hade jag väl tänkt att äntligen börja lägga ner lite tid och energi på min sida..
Jag lär sätta Johan på att fixa designen, eftersom jag inte ät hundra procent nöjd med den..
Ja, det har hänt en HEL i mitt liv den senaste tiden..


Vi kan ju börja med att prata om rubriken.

Den 5 juni så bestämde jag mig för att sluta lite tidigare från jobb, för att jag ville ut och fotografera i det fina vädret.
Så då frågade jag en person som jag just precis börjat prata med typ, om hon var intresserad av att följa med, eftersom hon också är intresserad av fotografering.
Och ja, jag körde och hämtade upp henne, och så körde vi till Nybrostrand och fotograferade lite, och det var skoj.
Hon upptäckte dock att hon varit SÅ smart att han glömt de nyladdade batterierna till kameran hemma i vägguttaget..
Men det var skoj, vi pratade om allt mellan himmel och jord typ. Lärde känna varandra.


Sen så fortsatte vi längs med kusten och körde in på en stig vid sandskogen, steg ur bilen och gick neråt för att fota.

Inget med de. Hade fortfarande jätetrevligt! Jagade sländor, och just då tog hennes sista batteri slut...



Men jag erbjöd henne att prova min kamera, och vi fortsatte promenaden.
Sen när vi tyckte att vi gjort vårat, och så började klockan bli middag, så vi skulle köra hem.
På väg till bilen, så ser vi två män, som frågar oss om den gröna Saaben var vår.
- Ja?
- Då har ni fått inbrott, men vi tror inte att de har tagit något.

Men jodå...
Bådas handväskor som vi båda lämnat kvar synliga och allt utan att tänka något på de...
Kände mig så naken...
INGA tillhörigheter kvar...

Jag som alltid haft negativ inställning till Polisen, fick fortsätta att ha de ett litet tag till, när jag ringde dem.
Men långt om länge, så förstod de att de var tvungna att skicka ut någon, eftersom vi hade FYRA vittnen.
Två av dem satt två bilar bort och såg när allt hände..(Patriks vänner....hihi...)
Polismännen var väldigt trevliga, och jag som var beredd på att de skulle bemötta oss typ:
"Jädra fruntimmer"
Men aj vad jag hade fel! Jättetrevliga, och allt kändes så mycket bättre! De hjälpte oss med allt, och vi lekte värsta CSI, med fimpar som ska till DNA!
De lekte även med mitt otroligt snygga oranga lakan som jag hade i bagaget, lekte väl typ superman eller nåt..

Tre timmar senare var vi hemma, men nervösa för att de kanske skulle sätta nyckeln i dörren...Det var även polisen nervösa för...

Slutsats:
Traumatisk upplevelse när man ska lära känna varandra är kanske ändå lite skoj...I efterhand...
Jag har ALDRIG lämnat handväskan i bilen innan, och får väl lära mig den hårda vägen att inte göra de heller...
Men jag har ju stereon och mina solglasögon kvar i alla fall..
Men inte min vän...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0