Studenten 2007

Jag hade planerat och lovat att vara med min svägerska på hela hennes student.
Problemet var bara tröttheten..

Dagen innan, så hade jag först jobbat på Driva mellan 7-12.30, sen så började jag på Willys 13.30-21.15.
Så jag var inte hemma förens halv elva, för jag var tvungen att fixa en del i stan innan jag kunde köra hem också.
Sen så kom man hem och fick se kiseungar, vilket då gjorde de hela lite jobbigare...men ändå underbart!
Berit (kattmamma) var helt nervös hela natten, så när jag väl kunde gå och lägga mig (00) så var jag tvungen att gå och lägga mig i soffan, för att hon skulle lugna ner sig.

Sen så var de bara till att stiga upp igen klockan 03, för att gå och duscha och packa ihop de sista, och sen bege sig till Tryde.
04.30 var vi där, och då var knappt ens studenterna vakna...
Allt detta är tidigare än min egen student!

Och bara så ni vet, så är de flesta bilderna inte redigerade ett dugg, utan jag har bara lagt dit mitt namn!
Ni ser själva vilka som är redigerade! Har inte hunnit sätta mig med bilderna så än...

Här är kortfattat händelserna under dagen:
  • 04.30   Johan och jag kom fram till Tryde.
  • 06.00   Champagnefrukosten började.
  • 07.30   Taxin kom och hämtade alla studenter.
  • 08.00   Vara i aulan och lyssna på de vanliga talet.
  • 08.15   Jane fick stipendium.
  • 09.50   Klass fotografering.
  • 10.00   Springa runder på stan.
  • 11.30   Äta middag i Surbrunnsparken.
  • 12.40   Väntan innan trapputgången.
  • 13.17   Stå och skrika i fönstret.
  • 13.20   GÅ UT PÅ TRAPPAN!
  • 13.50   Åka runt på stan tillsammans med klassen.
  • 14.30   Jane fick åka egen tur tillsammans med Conny.
  • 15.30   Vi var tillbaka i Tryde.
  • 16.35   De första gästerna kom.
  • 21.00   Johan och jag körde hem.

Nu lite mer detaljer och lite mer bilder. =)
Här har vi studenten/svägerskan jag skulle följa hela dagen:

Jane Larsson


Morgonen började med att rada upp klassen en och en och ta bilder, för att sen gå till en efterlängtad frukost.



Under tiden sprang och och bytte om till en lite mer bekväm klädsel, och så att de kunde se mig under hela dagen, och även andra runt omkring:

De alla fick ställa upp på ett fin fint fotografi så där på morgonen strax innan taxin körde:


Väl inne i aulan, så satt jag där och pratade med klassen, så hörde jag att rektorn började prata...
Jag vände mig om och tittade på rektorn, som såg ut så här:


Namn: Ronny
Förälder till: Nils

HAHA...Där satt jag och skrattade för mig själv! =) Alla förstår inte, men mina vänner gör!

Sen så var det dags för fotografering utav hela klassen, och då fångade jag en underbar bild på Janes öga:


JÄTTEnöjd blev jag!

Vi möttes av vänner och bekanta under hela dagens gång!



Så här hade vi det sedan när vi tog oss fram på stan (vissa fick köpa NYA skor..):



Sedan blev jag bjuden på middag av Ronny (Nils pappa) =P
Kan man tacka nej till en sådan bjudning?



Sen efter middagen så blev det de enda Jane tjajat om under hela dagen:
- Är där NÅGON som har en tändare????



Jane var inte så smart, så hon valde jättehöga skor att gå i hela dagen, så här har vi en del av resultatet:



Väntan innan man fick gå in på Österportsskolan, för att sen gå ut:



ÄNTLIGEN DAGS!!! Stå i fönstret och springa ut på trappan!



Känslan att se dem gå ut på trappan! Jag började gråta...Det gjorde jag inte ens på min egen student..
Och jag får gåshud varje gång jag tittar på bilderna när portarna öppnas och de går ut! Vilken underbar känsla de var den dagen man själv gick ut! Obetalbar!

Sen var det utgånget, och åktur väntade!



Sen så ser jag ingen mening med att lägga ut bilder på middagen och sådant sen.
Det är inte riktigt lika intressant...=)
Även om inlägget är långt, så hoppas jag att det var lite skoj att titta och läsa!
Trött som en gnu var jag på kvällen som sagt!
Och nu har jag ju "BARA" lite över 900 bilder att gå igenom och sortera, redigera och fixa.
Men skoj var de! Tack för en underbar dag HV3! Kul att få uppleva de igen!
Nu återstår bara att hitta ett offer till nästa år som jag kan förfölja...hihi...

Kommentarer
Postat av: Jane

Asnajsigt kära Jessica. ;) Sååå fina bilder på mig. Tihi. :D Hela bloggen bara skriker efter beröm! Såå.. Skitbra jobbat!

2007-06-27 @ 22:30:40
Postat av: nihinils

oj, vilken stilig karl. han måste ha en väldigt vacker son.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0