20 års party!

Ja, allt med 20 års festen började redan på fredagen, den 28 september.
Då var det dags att börja med middagen och efterrätten.
Skulle köra och hämta smörgåsbottnarna på Reimans i Tomelilla till klockan 07 hade jag tänkt, men upptäckte att jag glömt min plånbok på jobb kvällen innan. Så med andra ord, så stack jag hemifrån klockan 06.30, in mot Ystad för att hämta min plånbok. Tur att vi öppnar redan klockan 07! Sen så begav det sig till Tomelilla för att hämta bottnarna, och när jag väl var hemma klockan 07.30, så steg Johan upp...Lagom...
Stod och bakade ihop smörgåstårtor hela dagen, fruktansvärt trött på smörgåstårtor är jag! Och sen så var det dags att köra till jobb. Fick lämna av tårtorna i lokalen först bara, eftersom vi inte riktigt har plats med tre 12 manna smörgåstårtor i vår kyl.

När jag sedan kom hem, så hade Johan gjort sin ena smörgåstårta klar, och så var det bra att sätta igång med efterrätten! Kladdkaka. Misslyckad såg den ut att bli...Men vi hade tur att den var god! =P

Självaste dagen, så var det upp klockan 06.45, för att tvätta. Sen så var det stress, stress och åter stress hela dagen. Packade ihop allt, och begav oss till Ystad runt 12 tiden. På vägen in, kom jag ju då på att jag glömt plattången, som var ganska så väldigt jätteviktig! Eftersom mor bara har en bred, och med min numera korta lugg, så kan man inte använda sig utav en bred plattång, för i så fall, så hade jag nog mest bränt av mig halva huvudet...
Började med att försöka göra i ordning i lokalen, fixade med garneringen till tårtorna, och Johan körde hem igen för att hämta min plattång.
När klockan blev 15, så blev det hela lite stressigt, eftersom jag skulle vara hos Ekstedt då. Johan kom precis, så han fick ta över för mig med garnering av tårtor och annat dylikt. Och jag fick springa upp i duschen.
Sen bar det av till Ekstedt. Sminkningen påbörjades. Och när vi var färdiga med den, ca. 16.40, så blev det ännu mer stressigt, så jag plattade håret där, och bytte om. Så jag var väl hemma vid 17.20, när gästerna var bjudna till 17.30. Tajt, men jag hann!

Maten blev lyckad, dock en hel smörgåstårta kvar! Men, en del uteblev tyvärr, så det är ju deras förlust!

image226
Kunde dock haft lite bättre hållning, men här är jag i typ mitten.

HÄR lyckad blev kvällen! =P





image234
Vem är snyggast i dagens mode?

Vid 01, så bar det iväg till Bar á bar!
Sen var man hemma i sin gamla säng hos mor och färdig att sova vid 04.

Tack säger jag bara till alla som var med och ville fira min dag!
Man har ju lärt sig vem ens riktiga vänner är i alla fall!
TACK! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0