Morgonen.

I morse, lite över 6, så vaknade man. Tänkte direkt:
"Nu får det fan vara nog! Vänder Johan sig nu så att det känns i hela sängen?!"
En halv sekund efter tänkte jag i mitt yrvakna tillstånd:
"Det kan ju inte stämma...Dörren skakar ju inte för att han vänder sig. Har en bil kört in i huset eller något? Är det de första jag kommer se när jag öppnar sovrumsdörren? En bil i mitt vardagsrum?" ( Kopplade bilen till ett ljud som kom när vi skulle somna på natten. )

Johan vaknade direkt, och satte sig rakt upp i sängen. Efter lite tänkande, och några sekunder, så kom jag och Johan fram till att det måste varit en jordbävning. Herregud?! En jordbävning?
Och jodå, när Johan sen skulle stiga upp, och iväg till jobb, så kollade han på internet, och mycket riktigt, så var det en jordbävning.


Och visst kände man det! Och det kändes obehagligt.
Vilken start på morgonen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0