Ännu En Helg Har Gått.

Ja, då har ännu en festfylld helg sprungit förbi. Så nu sitter man här hemma och börjar må lite bättre.
Ja, såg till så att man slutade tidigare igår, så att man skulle ha förfest.
Först verkade det som om jag inte skulle kunna ha plats för alla som kommer, men vadå, finns det hjärterum finns det stjärterum, så är det bara tänkte jag!
Men sen helt plötsligt, så såg det ut som om det mest blev jag i princip...sjukt trött på människor som vill att man ska ha förfest, som sedan uteblir av...Inga riktiga anledningar.
Men ja, skit samma, jag tänkte inte låta dessa tråkiga människor förstöra min underbara kväll!
Körde och hämtade Fredrik, sen stack vi hem till mig, och städade undan och gjorde oss i ordning.
Han tog sig friheten att känna sig som hemma i lägenheten, och lånade rakhyvel och dusch! =P
Och han försökte även göra sig sjävl till svärmorsdrömmen genom att diska! Haha..Försöka duger ju!

Sen så började folk komma, och Jessica och Fredrik var redan inne på andra ölen, för Fredrik och andra cidern för Jessica. Beställde mat. Frossade, och när man tänker nu i efterhand, så var jag rätt så bra på de redan vid matbordet! Sjukt roligt var det! Vilka samtalsämnen som kom upp!
Men ja, kvällen blev bara mer och mer intressant, och man hällde i sig mer och mer dricka. Gott gott!
Intriger till tusen. Skoj att det för en gångs skull inte var mina intriger som stod i centum. Haha..
Berit passade på att försöka rymma. Men tack vare att Axel var kvick, så ligger hon fortfarande i sin fotölj här bredvid mig!

Sen långt om länge, så begav vi oss till Tingvalla, där jag nog mest måste säga att jag inte kommer ihåg allt för mycket. Mötte en del folk som var ett tag sen man stötte på. Det gamla, gamla X:et. Som log rätt stort över att han hört att jag och Johan inte längre är tillsammans. Men det enda jag hade att svara på det var:
- Jepp, så är det, och jag trivs SÅ mycket bättre som singel. Lever livet vet du.

Sen så har vi då någon annan av mina gamla killkompisar, som gick fram till mig och enbart sa:
- Hej...Jag har flickvän! ( Och så visar han en bild på mobilen)
Ehm...Okej...Trevligt för dig ju...Singellivet är ändå så mycket roligare, så jag bryr mig inte! =P

Fy fan va jag njuter av att vara singel! Så jävla underbart! Komma och gå när man vill. Vill jag ragga på någon, så kan jag! Har bara mig själv att bry mig om! Underbart!
Tur att man har en morsa som man kan sova hos varje helg när man är ute och svirar.

Dagen efter är alltid lika spännande. Tyckte att jag kände mig hur bra som helst i morse. Ingen bakfylla. WOHO!
Ja jo...Tills man kom till jobb. Satte sig i kassan...DÅ blev allt genast lite tungt och jobbigt.
Men jag klarade jobbet, och tänkte bara på hur jobbigt det skulle bli att komma hem till allt där hemma. Hade inget minne av hur det såg ut när jag åkte härifrån igår natt...
Kommer hem. Möts av två hungriga katter. Och tittar i köket...Usch...Tittar genom dörren in till vardagsrummet...Usch..Tänkte bara: Nu kommer jag öppna dörren, känns värsta spritdoften, och springa och kräka...

Jessica öppnar dörren, möts av doften, och känner:
FY FAN VA JAG VILL FESTA!
Haha..Jag blev bara SÅ sugen på att fortsätta och festa! Satte igång musiken på hög volym, och bara hoppa runder här! Helg snart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0