Vem Vill Bli Miljonär För Blondiner.

Ja, jag fick ett mejl idag, med detta temat. Rätt roligt.
Jag och Ekstedt läste det och skrattade (men vi hade 4 rätt av 5!), sen så var jag ju tvungen att prova detta på Therese!
Kunde ju bara inte låta bli!

1. Hur länge varade 100 - åriga kriget?
- 116 år
- 99 år
- 100 år
- 150 år
Thereses svar: 100 år.

2. I vilken land uppfanns Panama-hatten?
- Brasilien
- Chile
- Panama
- Equador
Thereses svar: det är säkert inte panama...känns för lätt. ligger inte panama typ närmst equador? equador får det bli

3. I vilken månad firar ryssarna oktober - revolutionen?
- Januari
- September
- Oktober
- November
Thereses svar: oktober!??!?! om dom inte har skum tidräkning som skumme kineser och sånt förstås

4. Vad hette George IV?
- Albert
- George
- Manuell
- Jonas
Thereses svar: George.

5. Från vilket djur har Kanarieöarna fått sitt namn?

- Kanariefågeln
- Kängurun
- Råttan
- Sälen
Thereses svar: DEN KAN JAG! men va fan...det är hund! lovar att det är HUND kanarieöarna betyder hundöarna! du får ju iaf ha rätt svarsalternativ annars har man ju ingen chans alls! det fanns typ massor med hundar där förr...eller nåt sånt är det...

Här kommer de riktiga svaren:

1. 100 åriga kriget höll på i 116 år (1337-1453).
2. Panama-hatten uppfanns i Equador.
3. Oktober - revolutionen firas i november.
4. Kung George IV hette Albert.
5. Kanarieöarna har fått sitt namn efter sälen. Canaria betyder på latin 'sälarnas ö' (havshund).

Jag har inte själv kommit på frågorna, och inte heller tagit reda på svaren själv! Detta är de svaren det stod.

(Hela frågesporten är tagit ifrån ett blondinskämt...)

Slutsats:
Therese hade ETT rätt, och det var enbart för att hon misstänkte att det hela var för lätt...
Och hon går juristlinjen...
Illa illa..
Men jag älskar dig ändå!

image288
Jag rekomenderar stark denna framtida jurist!!

Kommentarer
Postat av: Therese

Och du har SÅ fel! Fortfarande! Det betyder hundöarna! Kollade till och med upp det idag! Jag har RÄTT!!!

2008-02-26 @ 19:24:03
Postat av: Freddy

Therese har rätt när det gäller den frågan. ;)

2008-02-27 @ 00:18:12
URL: http://groovyturtle.bilddagboken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0