19/11 2008

Var verkligen inte min dag!
Tog mig sovmorgon. Tittade ut genom fönstret, och såg att de nog börjat fixa med värmen.
Satte mig i soffan under täcket, och tittade på tv. Kände på elementet, och det började bli kallt...
Okej, värmen stängs av nu.
Sen som tur var, så gick jag ner i min lägenhet liiite innan jag brukar göra i vanliga fall. Satte igång kranen i duschen, och ut kom tre droppar vatten.
HELVETE!
De hade stängt av vattnet också. Jag fick slänga ihop alla kläder och allt jag skulle ha med mig, slänga mig in i bilen, och köra in till morsan, och låna duschen där.
Muttrade gjorde jag hela vägen in till stan! För det första sa de att värmen skulle stängas av en dag, kanske två, så det var bättre att säga två då. Och visst, det kan jag väl hålla med om! Men de sa torsdag och fredag.
Sen så sa de inget om att vattnet skulle försvinna helt! Okej, jag förstod ju att varmvattnet skulle försvinna, men fan inte allt vatten! Irriterad som bara den var jag! För min bil stod på parkeringen, så då kan man i alla fall gå och knacka på dörren och säga:
- Vi börjar med bytet av värmen nu. Så vattnet kommer försvinna, om du vill hinna fylla upp lite i någon spann eller liknande, så passa på nu.

På väg in till stan, så slutade stereon i bilen att sluta fungera.
Och väl inne i stan, så fick jag köra två rundor runt huset innan jag fick någon parkeringsplats. Och det höll idioter överallt på den jävla parkeringen. Och med det menas, där det inte ens fanns parkeringsrutor!
Väl uppe hos mor, så slängde jag mig in i duschen, och skyndade mig så mycket jag bara kunde.

Sedan skulle jag bara köra tillbaka samma väg som jag kom, upp till jobbet. Och där är en hel massa vägarbete, och folk kan inte köra runt sådant uppenbarligen. Så det tog en jävla tid.
Och eftersom jag inte hittar mitt kort, som tar mig in på jobbet, så fick jag gå in där alla kunderna går in, och be om någons kort i kassan. Där möts jag av Jennie som säger:
- Du är lite sen?!
Jag trodde att jag skulle spricka. Svarade vänligt, ja, jag vet, med sammanbitna läppar. Och sprang vidare i butiken.
Men jag hann i vilket fall som helst i tid!

Jävla dag säger jag bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0