Efter 2 År.

Efter att ha bott i Sjöbo i nästan 2 år, så harj ag än så länge haft turen att slippa försäljare och annat skit.
Men igår, när jag är 99,9% klar med utflyttningen och städningen av min lägenhet, så knackar det på dörren, och utanför står Jehovas Vittne.
För mig är det bara trams. Och jag bryr mig inte så mycket om allt de brukar stå och babbla om osv. Jag respekterar om de vill ha sin tro, men de får också respektera att jag inte vill tro på samma som dom!

Men detta var första personen från Jehovas Vittne som jag faktiskt tyckte var trevlig!
Hon bara log, ursäktade att hon störde, gav mig ett papper, sa att jag gärna fick läsa det om jag hade tid och lust, sen så tackade hon för sig.
Tack! Tack för att du inte försöker tvinga på mig en massa som jag varken har tid eller lust att lyssna på! Är jag intresserad, så kan jag själv leta upp saker och ting.

Så tack, till den första trevliga Jehovas Vittne som jag stött på.
Och jag menar inte att alla är otrevliga, men de jag än så länge stött på, förstår inte ett nej. Och har man inte tid, så har man inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0