Försäkringsbolag.

Försäkringsbolag är ju väldigt roliga också. Jag har haft X antal diskussioner med mitt försäkringsbolag som jag har till min bil. Idioter varje gång säger jag bara! Och ändå behåller man dem...Jo, för att de är trotts allt billigast för min del ändå.
Idag, så skulle jag ringa för att säga att jag har flyttat, vilket de har bett mig attringa och göra när det händer. Och det enda hon frågar är om det kommit in i folkbokföringen? Nej, för jag blivit tillsagd att ringa så fort jag flyttar?!
Sen så frågar jag om det gör någon skillnad på försäkringen, om det blir billigare eller dyrare?
Och hennes svar var: billigare. För en gångs skull har jag tur.
Så frågade jag hur mycket det blev. Hon sa summan, och jag tittade på pappret jag hade framför mig, som jag fick i slutet av oktober av dem. På den stod det exakt samma summa som hon sa. Och den lappen fick jag när jag bodde i Sjöbo! Hur kan det gå ihop!? Så sa jag det, och hon hade inget vidare svar. Hon sa att det skulle börja gälla i december.
Men jag förklarade bara fint att det kvittar ju, för de hade ju ingen aning om min flytt när jag fick det brevet!
- Ehm ehm ehm....Ja, hon skickade ut ett nytt, så fick vi se...

Kan verkligen inte folk antingen svara:
- Det kan jag inte se här just nu, men jag kan skicka ut ett brev om du vill.
Eller något liknanade, istället för att ge ett svar, som man egentligen inte har någon aning om!?
Så gör jag i butiken! Jag svarar inte på en fråga jag inte har någon aning om! Antingen hör jag med någon annan i personalen, eller så säger jag ärligt att jag inte har någon som helst aning.
Bättre de än att man t.ex. säger att osten är svag, och så är det jättestark?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0