Jönköping.

Jag har då kunnat kryssa av ännu mer av min lista:

# 41. Hälsa på Therese.
# 85. Åka till Gränna och köpa polkagris.

Jag och Johan gav oss iväg på roadtrip, och körde fredag morgon iväg upp mot Jönköping.
Vi körde inte raka vägen upp, utan vi körde lite kustväg, och sen upp mot Växjö, och vidare upp mot Jönköping. För att få ett litet äventyr tillsammans, och ha roligt.
Vädret var dessvärre verkligen inget vidare! Så jäkla tråkigt! Men vi gjorde väl det bästa av det.

När jag väl kommit upp till Jönköping, så körde Johan sedan vidare upp till sin kompis i Karlstad.
Och Therese och jag åkte och fönstershoppade lite, tillsammans med Oscar. Och sen så stack vi ner på stan, och mötte upp lite vänner till dom, och åt en jättegod buffé, för en väldigt billig peng. Och snacka och att vi utnyttjade att vi fick äta hur mycket vi ville. GUD vad mätt man var när man gick därifrån!!
Sen så begav vi oss vidare till Hemmakväll, där vi inhandlade inför kvällens aktivitet: foto och filmtittande. Från Turkiet, och från gammal tid så att säga. Men vi tog en lite längre promenad hem, som var väldigt mysig! Det var så mysigt att gå längst med sjön!
Men självklart hade vi sedan lite problem när vi skulle koppla in datorn till tv:n, och tänkte då att Johan säkert kunde hjälpa oss över telefonen. Vilket ledde till att vi fick ta ett foto och skicka iväg, så att han skulle kunna förstå lite bättre.
Dock, så tyckte han inte att vi skulle stoppa den gröna mer än i munnen i alla fall. ( Vår humor var i allra högsta grad bäst vid den tiden på kvällen! )
Vi satt väl mer eller mindre mest och snackade skit, och hade det mysigt och trevligt.

Lördagen sov vi länge om man säger så. Härligt! Och sen så satte vi oss på bussen till Gränna, där vi inhandlade liiiite polkagrisar. Mmmm.
Sen bar det av tillbaka hem, där vi tog en promenad på stan, och gick och fönstershoppade ännu mer.
Och jag blir så sjukt trött på när folk inte förstår vad man säger. Visst, jag är från Skåne. Men herregud?! Typ ingen förstod mig alls, och man kände sig allmänt som en utstött när man gick runt där uppe. Men jag hade roligt ändå! Det blir fortfarande inte roligare än man själv gör det!!
Sen lördag kväll, blev det turkisk musik och middagslagning tillsammans, med en Efes öl i handen.
Som sedan förflyttades in till soffan, med lite mer öl, goda polkagrisar och Dansbandskampen/Stjärnor på is. Haha. Vilken kväll. Inget spännande precis, men vi hade det roligt och mysigt, så det är väl vad som är huvudsaken för min del i alla fall!

Sen bar det av hemåt igen på söndagen. Johan kom och hämtade mig klockan ett, och sen så var det en lite rakare väg hem, än upp.
Men det var jävligt skönt att komma hemifrån, som i detta läget, en helg i alla fall!
Tack för en underbar helg Therese! Utan några större skandaler för en gångs skull....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0