Penga Brist.

Ja, det har nog dessvärre de flesta. Men jag har riktigt mycket penga brist!
Men när jag skulle in till Ikea, för att inhandla mitt nya vitrinskåp, som ska levereras till mig om en vecka, så packade jag ihop mina födelsedasgpengar, och öppnade min spargris. Det är just sådant här som jag ska använda mina sparbössor till. Denna sparbössan som jag öppnade, innehåller allt utom tior, i myntväg. För tiorna har jag i en egen sparbössa, och den har jag hållt på med i minst två år, och den är nog bara halvfull känns det som.
Nu har jag då bestämt mig för att jag ska ha en bössa till varje valör. Och i det räkas inte sedlar, utan bara mynt! Men nu ska jag satsa på att fortsätta!
Jag har fyllt två sådana här bössor, med blandad kompott, och båda två har innehållt strax över tusen kronor. Det är sådana pengar som man blir glad när man helt plötsligt har i sin hand. Som i detta läget behövde jag möbler, och förra gången unnade jag mig min korsett. Bra köp båda två!
Tiorna SKA gå till resa! Jag hoppas så innerligt på att den snart är full, men eftersom det än så länge tagit så lång tid, så lär det ju förmodligen ta lika lång tid till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0