Dags Att Bli Vuxen?

Måste man verkligen börja fundera på att bli vuxen?
Det känns som om man måste det. Alla runt omkring bara skaffar barn till höger och vänster. Det är så mycket vuxenpoäng som man bara kan få.
Men jag känner verkligen att jag inte ens är i närheten av den tanken. Inte för att jag vill heller.
Först och främst måste man skaffa sig ett förhållande, och sen så ska man fundera vidare därifrån.
Men just nu förstår jag verkligen vad en gammal vän till mig menade när han sa något för några år sedan:

- Jag är nu 20, och jag vill ha barn när jag är 25 ungefär. Och innan det, så ska man ha haft förhållande i ungefär 4-5 år. Jag börjar känna press!!

Jag har bara skrattat åt just den kommentaren sedan dess! Men jag har verkligen börjat förstå hans tanke. För jag börjar känna likadant...Man vill likom inte sätta sig med ett banr när man är för gammal, men man vill inte heller sätta sig med ett barn när man inte varit tillsammans så länge heller...

Men sen så pratade jag med en gammal vän häromdagen, och då fick man kommentaren:
- Ja, det är inte så länge sen jag fick reda på att Mr. X fått barn, och min första tanke då var: Men då kan det ju verkligen inte bli Jessica och Mr. X igen!

Det hade jag verkligen inte tänkt mig heller. Men man blev ändå lite rädd när man börjar tänka efter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0