Lovely!

Lördagen den 21 november 2009 är något att minnas!
Dagen började stressigt. Var inne och tränade. Packade ihop allt som skulle med in till staden Malmö. För att sedan bli hämtad vid halv två. Lastade in allt i bilen, och sen var det till att hämta upp resterande: Joanna och Therese.
Tog oss in till storstaden Malmö, och det kändes som om man skulle flytta in där. Hela bilen full med saker.

Direkt när vi kom fram, så började jag baka kvällens tårta. Och de andra började direkt med att blåsa upp ballonger. Alla 88 ballonger ( som senare blev ännu fler ). Upp med serpentiner och allt annat vi inhandlat till vårt fina rosa tema.
Tårtan blev klar, lägenheten blev klar, och det var dags att göra sig i ordning inför kvällen. Ägaren av lägenheten och värden kom, och blev väldigt överraskad och glad över vad vi gjort! Och blev väldigt förvånad över att se Therese sitta i hans soffa ( jag hade lyckats hålla tyst om hennes hemkomst! ).
Klockan 19 började gästerna komma. Dock var det en del som kom väldigt mycket för sent, men det var tydligen som vanligt fick man höra.

Kvällen började med smörgåstårta, som var riktigt god! Men kvällen började även precis som vi gissat på att den skulle. Med folk som inte kunde hälsa, och att de satte sig i deras egna lilla cirkel ännu en gång. Det är lugnt. Vi har bara fixat allt, men sitt ni i er lilla cirkel. Farligt med nya människor.
Kvällen blev bara bättre och bättre! Folk dumförklarade sig själva, roliga presenter.
Och jag fortsätter köra på mitt fina motto: Det blir inte roligare än man själv gör det!
Det övergick till tårtan, som roligt nog var väldigt uppskattad. Och den tog slut. Roligt!
Sen var det bara det flytande kvar. Och det gick i ganska så rask takt. Folk lyckades spilla så klart. Men det klagade vi inte på när vi fick halvnakna män i lägenheten. Mums.

Sen bar det iväg till utgång. Insåg att kön var gigantisk, och begav oss vidare till en av Amandas vänner. Där var fyllan som bäst. Med andra ord inget större minne än vad bilderna berättat för mig.
Men när vi sen insåg att vi inte skulle komma in denna gången när vi kom ner heller, så åkte vi vidare till nästa uteställe. Där jag och Therese kände efter att magen kurrade ganska så bra.
Så Joanna och Amanda gick in och skaka rumpan lite, medans jag och Therese gick och åt lite mat.
För att sedan vandra vidare hem till TB igen. Där fick vi reda på att det inte varit så värst roligt på utestället. Skönt att höra. Pumpade upp sängen, och så la vi oss.
Något senare, så kom Amanda och Joanna också hem. Och vilket ös de hade inne. Samma ös som Therese och jag haft för mindre än en halvtimme sen när vi kommit hem. Vi hade bara hunnit varva ner.













TB 25 år, det är något vi sent kommer glömma! Underbar kväll! Och riktigt lyckat!
Ingen ångest, bara lycka! Grattis kära kusin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0