Två sorters karlar.

Igår, var jag på möte på jobb, vilket väl gick sådär bra.
Vissa människor kan inte ta fakta utan att vända alla taggarna utåt...Tråkigt men sant.
Vissa människor kan inte ta förändringar utan att vända alla taggarna utåt. Fruktansvärt tråkigt.
Visa människor kan inte bara inse att det är dom det är fel på, och inte hela världen istället. Patetiskt.

Efter det långa tre timmars mötet, kände jag att jag behövde göra något roligt! Unna mig själv något. Så det gjorde jag! Jag körde in till Nova Lund. Där satte jag sprätt på lite pengar. Så mycket som över tusen kronor. På underkläder! Kan man känna sig mycket snyggare och sexigare än när man har riktigt snygga underkläder?
Det tycker inte jag i alla fall. Snygga underkläder, sen kvittar det nästan vad man mer har på sig för kläder i allmänhet.

Dagens arbetspass gick faktikt relativt bra. Gjorde bort mig lite som vanligt, men det är helt enkelt sådant som hör till mitt liv...
Men under dagens och kvällens gång, efter att ha pratat med en del killar till, så har jag kommit underfund med ännu en sak om detta fenomen: Karlar.
Jag har stött på två sorter än så länge:

Den som skämtar.
Den som alltid skämtar om hur de själva är. Jag har väldigt små händer. Haha. Jag har väldigt liten faktiskt. Haha. Jag kan inte hålla ut så länge. Haha.

Saken är den att jag alltid tror att de skämtar. Varför skulle man sitta och säga sådana saker bland folk, och till tjejen om man kanske kommer ligga med??
Men den riktiga faktan är: De ljuger inte. Det är en total besvikelse.

Den självgoda/egotrippade.
Som inte kan mycket mer än skryta om sig själv. Tycka att alla andra i världen är SÅ mycket mindre värda än just de. Skryter om alla erövringar de gjort. Hur tränade de är, hur stora de är, hur uthålliga de är, hur jävla duktiga de är. De kan lösa alla världens problem. De är självaste MacGuyver. Och självklart SJUKT bra i sängen.

Tyvärr. Där är aldrig så värst mycket att hämta. De har alltid byggt upp värsta förhoppningarna, och man förväntar sig världens upplevelse. Men tji får man alltid för det. Det är aldrig bättre än den först nämnda killen. De är lika kassa de, men tror trotts allt att de är SJUKT bra.
Och om det faktiskt inte skulle gå för tjejen. Nähä? Då är det väl något fel på tjejen, för det gick ju för killen.



Tyvärr Sören lille vän. Du har aldrig varit den sortens ungdomskärlek som Nils har för mig. Och det borde du känt av för väldigt många år sedan. Nils har det speciella. Nils har alltid varit högst upp, vem som än sovit bredvid mig i sängen. Men inte ska du gråta för det.
Du hittar kanske också någon kärlek någon gång. Det vill säga, om du kanske börjar visar lite respekt.
Så fortsätt du supa dig full, och dröm dig bort till att du är min ungdomskärlek. Det får du så gärna dag-/drömma om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0