Nu är det dags.

Jag har varit hemma i några dagar nu, för att jag har tappat rösten. Helt värdelöst.
Liksom inte så sjuk egentligen, men ingen röst. Vilket är en ganska viktig sak på mitt jobb.
Så jag har fått sjukanmäla mig. Vilket har varit en ansträngning bara det...
Men idag är jag ledig ifrån jobb, och det har börjat bli lite bättre. Har övergått till stadiet: Ung kille i målbråttet, på min hesa stämma nu.
Kan inte låta bli att skratta åt mig själv heller!

Men nu har jag legat i soffhörnan, och avverkat film efter film i två dagar, och inte riktigt haft någon ork till att göra något.
Men nu känner jag att det är dags att börja städa och tvätta lite. Där är lite varningar som gör att man känner sig ganska så tvungen till att börja med det...

När är det dags att börja städa?
  • När dammråttorna börjar få övertaget på mig?
  • När hårtussarna ifrån katterna samlas, och börjar få övertaget på katterna?
  • När det inte längre finns någon tallrik eller några bestick rena?
  • När underkläderna börjar ta slut, så du måste använda de som egentligen är lite för små?
  • När dammet är ungefär en centimeter tjockt på hyllorna?
  • När julsakerna fortfarande är uppe?
Vad är era gränser till när det är dags att börja städa?
Ikväll ska här i alla fall vara rent och mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0