Dags igen...

Då var det dags igen. För en sömnlös natt. Kan verkligen inte somna. Det är så fruktansvärt jobbigt!
Har så mycket jag tänker på, och som jag känner mig stressad över. Inget vidare allvarligt egentligen, men det ligger ändå där. Lite förväntansfull, och lite stress.

Faktor nummer 1:
Julstressen på jobbet.
Folk blir som galna inför julen och nyår. Helt sjukt. Det är så man tror att folk skall börja slåss inne i butiken. Det är fan inte så att det bara finns en artikel av varje produkt. Men ändå ska man armbåga sig fram, så att man hinner få tag i den, innan den där andra gamla tanten får tag på just den jag vill ha!
Helt sjukt. Man ska hålla humöret uppe, även om kunder är otrevligare som aldrig förr. Man gör så gott man kan med deras varor, när de handlar för över 3000 kronor. Men man får tänka lite logiskt själv, och inte lägga brödet före all läsk!? Lite hjälpsam kan man trotts allt vara som kund.
Och det förväntas att vi ska vara trevliga, ha ett leende på läpparna och hälsa. Men då skadar det ju trotts allt inte om kunden faktiskt kan vara lite trevlig tillbaka. När man sagt hej 10 gånger, så är det kanske 4 som faktiskt hälsat tillbaka också. Det är inga vidare bra odds...

Faktor nummer 2:
Julstressen att hinna handla alla julklappar.
Jag har bara inhandlat julklapp till en person. Visserligen den viktigaste personen egentligen. Men där är en hel del till att avverka dessvärre. Och jag har tyvärr noll fantasi denna julen. Tråkigt värre faktiskt. Men imorgon ska jag bege mig ut på stan, och stressa igenom allt.
Ska även försöka hinna hitta en sådan uppblåsbar säng att köpa, som jag kan ta med mig till helgens bravader. Och som kan vara bra att ha till gäster hemma också!

Faktor nummer 3:
Kommande helg.
Den har varit planerad länge. Riktigt roligt skall det bli. Men man kanske har lite för höga förhoppningar? Tänker och planerar vad man ska ha på sig. Ska bli en underbar kväll med utgång i Kristianstad. Med några av de bästa tjejerna!
Vilken förhoppningsvis kommer bli så lyckad, att jag och J sedan sitter i biosalongens mörker på söndag kväll och myser till det. Haha. Lite koma tillstånd, med massor av bakfylle tillbehör vill säga.

Faktor nummer 4:
Nyår.
Har än så länge ingen vidare aning om var jag skall fira nyår. Har fått några förslag, men vet inte riktigt vad jag är sugen på än. Ska trotts allt jobba dagen efter. Och man kan (får) väl trotts allt inte riktigt vara i vilket tillstånd man än vill. Än så länge har jag lagt tanken på nyår på hyllan...(Vilket gör att jag släpper tanken på vad FAN man ska ha på sig?!)

Faktor nummer 5:
Den 25.
Ännu en gång höga förhoppningar! Förfest hos mig, men ingen aning om när jag egentligen skall hinna städa, tvätta och fejja inför denna tillställning. Fixa med musik, kläder och allt annat dylikt.
Ingen aning om vem, och hur många som kommer. Men det blir väl som vanligt. Antingen alldeles för många, eller mer eller mindre ingen alls. Men jag har en dansmatta, så jag tror nog fan vi kan ha roligt ändå!

Allt detta gör att jag har lite svårt att somna. Jobbigt värre dock..Men vad ska man göra?
Ska sitta här framför datorn ett litet tag till hade jag tänkt mig, men sen får jag väl lägga mig och läsa lite till, och hoppas på att jag ska kunna somna denna gången. Har redan läst en timme ikväll, och det har inte gjort mig ett dugg trött...

Mer uppdatering sedan julbordet med jobbet kommer imorgon.
Har trotts allt hänt en hel del i mitt liv sedan dess faktiskt!
Godnatt på er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0