Ta dagen som den kommer.

Idag var jag inne i Lund och hälsade på min kusin. Min kusin som ligger inne på sjukhuset och mår jäkligt dåligt. Tycker riktigt synd om honom, men trotts detta, så är man ändå sjukt dålig på att höra av sig och hälsa på...
Man har alltid så mycket mer i livet som är viktigt... Som vad egentligen? Mest ingenting, och det insåg jag idag när jag satt och pratade med honom. Varför alltid ha massa dåliga ursäkter?
Nej, slut på detta!

Jag ska börja ta dagen som den kommer! Ta vara på varje minut man har här på denna jord. Meningslöst att bara sova bort det! Man vill ju hellre ha något att berätta för barnbarnen när man blir gammal och grå.
Det ska skärpas till det med allt från och med nu! Varför sitta och gnälla och klaga när man egentligen har det riktigt bra ställt? En fis på tvären är inte riktigt något att gnälla om. Tänk på alla som har det så mycket värre. Min kusin är en av dom t.ex..

Helgen i Jönköping var lite impuls, ta det som det kommer. En underbar helg tillsammans med min bättre hälft. En hel helg med frågan om vem som egentligen är den smarta av oss. Intressant värre kan jag faktiskt säga. Vi båda hade våra toppar, och våra dalar hela helgen.

"Varför finns det inga Pringles - Sourcream and onion??"
( I hyllan stod det istället Pringles - Gräddfil och lök.. )


- Jag är kissig!!!
- Det är lugnt!! Vi kissar på pizzan....
( Vi kissar på pizzerian... )

I helgen inhandlades det även en iPhone ( iFån, för oss skåningar ). Snacka om att leva i nuet och impulshandla. Men jag är nöjd. Fattar noll på den än så länge... Men jag hoppas på att få hjälp av någon, så att jag faktiskt kan använda den på heltid sen. Man kan ju inte hjälpa att man är en teknisk idiot...

Jag ska ta träningen och maten mer på allvar! Och jag ska umgås en hel massa med alla mina vänner!
Man ska aldrig ta något för givet!

PARTY LIKE A ROCKSTAR!!
Jag är FÅLL!! Men inte så fåll att ett fall är helt smärtfritt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0