Dags att städa?

När är det egentligen dags att städa?
Jo, jag har några små punkter som gör att det är dags att börja städa och plocka undan i din lägenhet:
  • När du inte längre har några kläder att ha på dig.
  • När man inte kan ha datorn på skrivbordet, för att där är en massa annat.
  • När du inte längre hittar datorn på vardagsrumsbordet för all reklam och Moore tidningar.
  • När katten varit på tv skärmen med svansen, så där är någon dammfri fläck.
  • När det inte längre finns några glas att dricka ur.
  • När du inte har något stekjärn att laga lite mat på.
  • När katterna börjar nysa.
  • När blommorna börjar se vissna ut.
  • När det ligger blomjord på golvet, för att katterna tycker det är skoj.
  • Om du har katter, så blir det lätt stora tussar med hår..
    När alla hårtussarna lägger sig i en och samma hörna, och du tror att det ska bli en tredje katt...
Ja, jag har i princip bara suttit och tittat på när min lägenhet har blivit skitig. Så nu kände jag att de kanske var dags att ta sig i kragen och städa undan lite.

Vad tycker ni? När är det egentligen dags att börja städa?

Ska dessutom få hjälp med att sy upp mina gardiner och lite annat idag! Så det blir avanserat värre idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0