Härliga Lediga Dag!

Ja, idag har det varit en riktigt härlig ledig dag! Har gjort en hel del om man säger så!

Dagen började med att vi fick gå ut och hämta tvätt i tvättstugan, men det var helt okej, eftersom jag trotts allt fick hjälp denna gången, så var det rätt lugnt! Sen så var det tillbaka in i sängen, för att sedan somna om, och ta sig sovmorgon!
När klockan var, ja, tillräckligt säger vi bara, så var det dags att masa sig upp ur sängen, och då började jag med att släppa ut katterna. För att sedan själv kunna stå och träna lite Wii Fit.
Idag var första gången jag faktiskt verkligen provade att träna på det, och det var riktigt jobbigt om vi säger så! Så detta ska börja bli en rutin hade jag tänkt försöka!

Dock tyckte katterna att det var något för varmt att vara ute en dag som denna, och stod hela tiden och drog i kopplet för att försöka få uppmärksamhet, och komma in!

Sen så fick jag besök igen, så då blev det lunch. Vilket blev mackor med en massa gott pålägg!
När vi sedan kände att vi var tillräckligt mätta, så var det dags att bege sig vidare.
Men innan dess, så hade vi lite roligt! Jag har köpt nya kattleksaker till mina små älsklingar, och de är uppenbarligen VÄLDIGT uppskattade! Haha...Underbart roligt att se!

Och vi hade då tänkt oss att tvätta och städa bilen, men efter en del övervägande kom vi överens om att det inte är allt för bra att tvätta bilen när solen står och steker på det viset som den gjort idag. Så det blev bara städning invändigt, men det är alltid något!

Sen blev det en riktigt god kvällsmat, vilket var: Lax, med kokt potatis och egengjord dillsås. Mmmmm!!
Det blev verkligen en höjdare, och mätt blev man!

Efter att man sedan tagit det lite lugnt, så bar det av in till stan, för att snacka lite med folk, och sedan bege oss vidare för att ta ett kvällsdopp. Dock, så doppade inte jag mig, eftersom jag tyckte att det var alldeles, alldeles för kallt, och dessutom massvis med tång. Äckligt! Satt och pratade lite, hade trevligt, och sen bar det av tillbaka till värmen, där det nu är en hembakad äppelpaj på uppvärmning i ugnen, som alldeles strax ska ätas!


( Dock inte haft den bra kameran idag. Så bilderna är sådär, men är lite nöjd ändå. )

Älskar lediga dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0