Ny Dag, Nya Tag.

Ja, idag är det ny dag, efter den fruktansvärda gårdagen.
Då är det även nya tag. Jag ska alldeles strax köra iväg till jobb. Sitter inne hos mor, efter att ha duschat här ännu en dag. Och jag räknar även med att jag får duscha här imorgon, det är lika bra. Sen så får de jäklar i de vara klara i huset! För jag tänker inte sitta utan värme hela min lediga helg! Punkt slut.
Idag är det lång dag på jobbet, och det är väl både roligt och tråkigt. Har börjat trivas lite bättre på jobbet efter utvecklingssamtalet. Att man faktiskt gör nytta och ger butiken förändring är väl något man ska vara stolt och glad över.
Kunder kan man bli trött på, men man får göra allt för att försöka hålla minen, även om det inte alltid går, och det är bara fakta! Får man en sjukt otrevlig kund, som inte kan respektera vad jag säger och mitt svar, så tänker jag inte respektera tillbaka, så är det bara!
Väldigt många ser ner på yrket som kassörska/kassör och jobb i livsmedelsbutik i allmänhet. Men jag hade velat se dom jobba där, för de hade inte klarat en dag med det, och det är bara fakta!

Sen finns det självklart otrevliga kassörskor/kassörer, och kassörskor/kassörer som verkligen inte borde sitta i kassa. Men det är ju bara deras fel att de inte fattar det själv.

Så till er som inte kan le tillbaka till kassörskan/kassören som ler, till er som inte kan säga hej till kassörskan/kassören som säger hej, till er som inte kan säga tack till kassörskan/kassören som säger tack:
Sätt er där själva, och känn hur det känns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0