Jäkla Telia.

Vad fan?! Nu har jag varit utan telefon i 6 dagar! SEX JÄKLA DAGAR!!!
I fredags när jag körde ifrån Jönköping tillsammans med Therese, och hade kommit halvvägs, så såg jag att det helt plötsligt stod: Sim-kort ej godkänt, på min mobil.
Jaha. Jävla mobil var ju då min första tanke, eftersom den varit till problem nu i en evighet. Therese provade att starta om, ta ut batteri, ta ut kort, och allt annat som var möjligt. Det fungerade ändå inte. Nähä, får väl köpa ny mobil imorgon tänkte jag.
Väl hemma, så provade jag kortet i två av mina andra mobiler, där det stod samma sak...Va fan?!
Det var med andra ord kortet, och inte mobilen där är fel på.
Ringde till Telia i fredags kväll, och då sa hon så här:
- Jag kan tyvärr inte se något fel här. Eller, har du varit i Dalarna? För det har varit lite problem där idag. Fast...Det var ju inga sådana problem...Men ring imorgon igen, så kanske de kan se vad som hänt.
Med andra ord, så kunde hon ingenting. Det var lättare att be mig ringa dagen efter....

Ringde på lördagen, och fick då det här svaret på min fråga om vad som hänt:
- Ja, vi har haft lite problem, och det är tyvärr inte bara du som blivit drabbad. Men om du väntar i några dagar, så skall det vara återställt.
Okej, jag väntade och väntade, och provade kortet, och provade kortet, men inget hände....

I måndags ringde jag igen, för då var jag trött på det! Jag betalar 599:-/månad, och så har jag inte haft det på så lång tid...
Då sa hon så här:
- Vi har inte haft några problem...( Hon provade med en massa uppdateringar och saker, men inget fungerade... ) Det enda jag kan göra, är att skicka en felanmälan, så får dom kolla över just ditt fall. Vilket nummer kan jag nå dig på?
- Ja, detta är det numret du kan nå mig på. Har bara en telefon. Det är min mobil OCH hemtelefon.
- Jaha...Men då får du nog återkomma...Ehm...Det tar 1-2 arbetsdagar, så ring igen på onsdag, så skriver jag en liten notis här om att du pratat med mig...

Idag ringde jag IGEN.
Och då fick jag reda på att de kunde inte fixa vad som nu än hade hänt med mitt kort...De fick helt enkelt skicka ett nytt sim-kort till mig. Då frågade jag vad jag skulle få för ersättning, med tanke på att jag tidigast får mitt kort på fredag, då jag varit utan telefon i 8 dagar ( vilket motsvarar 160 kronor ), och då jag förlorar alla mina nummer, för ett fel som jag inte kunnat göra något åt. Hennes svar blev:
- Ersättning? Vi kan ju inte hjälpa att ditt kort slutat fungera...
- Så jag ska fortsätta att titta på mitt icke fungerande sim-kort då? Det är inte mitt problem att ett sim-kort som är ert, har slutat fungera, utan anledning, och jag varit utan det i snart 8 dagar. Då tänker jag ju inte betala fullpris för det?!
- Nej, det är väl klart då...Du kan få 100 kronors avdrag på nästa faktura.
- 100 kronor!? Bara de här sex dagarna är vi uppe i ungefär 125 kronor eller liknande, plus att det är två dagar till, och alla mina nummer är försvunna!?
- Ja, men jag sa 200 kronor..Men nummerna kan vi ju inte göra något åt. Har du inga på din mobil?
- Nej, med tanke på att man räknar med att mobilen är det som går sönder, och inte sim-kortet, så nej.
- Nej, men du får 200 kronors avdrag på nästa faktura, och så får du ett nytt kort gratis. Tack hej...

Jävla Telia! Man ska fan inte betala för något man inte kan använda?!
Men nu ska vi se hur detta kommer gå. För får jag inget avdrag, så kan de ju räkna med ett samtal till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0