Överraskning.

Ja, i fredes, så fick sig Therese sin födelsedagspresent. Lite tidigt, men det var den enda chansen till att fixa det...
Jag slutade lite tidigare ifrån Driva, och klockan 12 satte jag mig i bilen, och begav mig upp mot Jönköping.
Jag stannade till i Helsingborg, för att inhandla lite Efes öl (en ölsort från Turkiet), som en liten överraskning till.
När jag var framme, strax efter klockan 15, med en paket i ena handen, och den andra handen höll jag för titthålet med.
Det tog en jäkla tid, innan Therese lååångsamt öppnade dörren. Och då tittar hon på mig som om jag är någon utomjordning. Hon tittar på mig lite till, och efter ett tag, så släpper hon in mig i lägenheten. Det tar lite tid innan hon fattar vad som hänt, och långt om länge, så sätter hon sig och öppnar sitt paket. Vilket var en paket, som var till enbart för att jävlas. Det var en juicepress med glas från Driva. Vilket hon packat en hel massa när hon också jobbade där. Så nu fick hon äntligen en. Hihi..Blev väl si sådär glad, men Oscar gillade den i alla fall, och ville direkt springa och handla en apelsin..Haha.

Sen frågade jag henne vad hon skulle göra i helgen, och hon tittade väldigt frågande på både mig och Oscar. Fick väl egentligen inget riktigt svar, så jag gick och hämtade överraskning nummer två i min väska.
I den ena handen höll jag en biljett till Tingvalla, och i den andra höll jag en Efes öl. Hon tittade lite mer frågande på oss båda, och svarade:
- Jag antar att jag inte har något val...?
Snällt sagt...Här har man kört hela vägen till Jönköping, så får man den frågan...Haha. Men hon var nog mest bara sjukt förvånad, att hon inte riktigt visste vad hon skulle säga eller göra.
Men Oscar och jag fick henne i alla fall till att börja packa. Hon sprang runt som en yr höna, och det tog sin lilla tid. Men för att vara Therese, så gick allt väldigt fort! För en timme efter att jag gått innanför dörren, så satt vi i bilen på väg tillbaka till Skåne.

Det roligaste var att höra allt på vägen hem. Hur mycket Oscar (som jag haft kontakt med hela veckan, för att detta skulle gå igenom) tjatat om fredagen. Att hon absolut inte fick plugga längre än till klockan 15, och att det skulle vara en dag för bara dom två. En mysig kväll med middag och bio.
Therese hade varit helt förvånad, eftersom han aldrig föreslagit något liknande. Och på vägen hem, så kom hon på...Tur att han berättar om värsta kvällen tillsammans, när han visste om att jag skulle komma och hämta henne. Haha.
Jävligt bra Oscar, jävligt bra! =P

Vid 19.30 var vi hemma hos Therese föräldrar, som inte heller visste om något. Vi kom hela vägen in i hallen, innan någon reagerade alls. Men glada blev dom! Alltid roligt att kunna överraska folk!

Hoppas att Therese också blev glad i alla fall!
Grattis på födelsedagen stumpan!

Kommentarer
Postat av: Therese

Tack för en helt underbar helg! Att jag frågade om jag inte hade något val var en blandning av chock och skämt.. ;) Hade jätte roligt och det var en perfekt födelsedagspresent! Har försökt få tag på dig sen i söndags kväll för att tacka för allt men det är ju totalt omöjligt! Får säga tack här istället! ;) Puss på dig älskling

2009-02-05 @ 00:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0