Tag Sedan Igen...

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något vidare igen. Känner att jag inte har något vidare liv, utan att jobbet tar alla krafter, och all min tid.
Vilket rent ut sagt suger, med tanke på att man bara är 21 år.
Förra veckan ställde jag upp för jobbet hela jäkla veckan, pga. många sjukdomar och liknande. Får man något igen för det?
Nej, i två veckor har jag sagt till om onsdagen ( idag ), som är min lediga onsdag, som de satt upp en tid på, UTAN att fråga. Att jag inte vill jobba. Det är min lediga onsdag, och det är fan en princip sak att man ska vara ledig! De får fan fråga om de vill ha ens hjälp! Punkt slut.

Sen så känner jag som så, att jag bryr mig inte om jag börjar tidigare, eller jobbar längre dagar jag redan skall jobba. Men lediga dagar, de vill jag ha lediga! Speciellt när de inte frågar, och inte har någon respekt för att man faktiskt har ett liv utanför jobb...
Men det får man väl nog inte.

Men i vilket fall som helst, så efter jävligt mycket tjafs, och rent ut sagt bråk på jobb igår. Så blev jag ledig idag. För att helt enkelt göra en historia kort.

Trött på mitt jobb, och vill fan bara byta. Och efter igår, när man fick höra både det ena och det andra, så kände man fan bara för att lämna in papper på att sluta, och gå därifrån!

Jag hade fan bara velat göra som min kompis Joanna gör! Resa runder. Jobba lite här och var utomlands, få se världen, och faktiskt vara ung och uppleva saker.
Istället sitter man fan bara fast...Känner att pengarna inte hade räckt till för att göra som hon gör, hur mycket jag än velat. Trotts att man kanske jobbar när man är utomlands, så måste man ju ändå ha en grund att kunna leva på. Kan ju inte bara räkna med medgångar...

Någon som har ett jobb att erbjuda någonstans?

Kommentarer
Postat av: Linus

Du kan få extraknäcka som städerska i lägenheten ifall du vill? :)



Hoppas att allt är bra med dig och att din lediga dag varit kanon, Tjo!

2009-02-18 @ 20:02:58
URL: http://linusleandersson.blogg.se/
Postat av: Joanna

Gumman, upp med humöret, sträck på dig och sök ett annat jobb. Du har alla möjligheter i världen. Puss!

2009-02-25 @ 00:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0