Dubbelt Upp.

Just nu har jag det dubbelt upp. Jag jobbar på två jobb samtidigt just nu, allt för att tjäna ihop till en ny tv, så att man kan se filmer, spela wii ordentligt, och sätta upp den på väggen helt enkelt.
Så vissa dagar blir så trevliga som 14 timmar långa. Men vad göra man inte. Men det är inte så länge till jag har det andra jobbet, så jag tar det mer än gärna en liten stund. Så man kan leva lite gott, och om inte annat, så betala av skulder som jag dessvärre har. Det blir väl lätt så när man inte tjänar så jättemycket...
Men jag trivs till viss del med det jobbet jag har, men nu när jag kom tillbaka till det gamla, om så bara för en liten stund, så kom jag genast hiåg hur mycket roligare det var! Det är jävligt synd att det inte är ett jobb man kan ha året om. Det är periodjobb, och det är mest som nu på vintern. Men det är sjukt roligt!
Hade jag kunnat byta till det, så hade jag mer än gärna gjort det. Trevligare personal, mindre personal, vilket blir mindre skitsnack. Och där får man komplimanger för att man jobbar häcken av sig, och lägger manken till, jämfört med där jag är, för där är det mest negativt, hur mycket man än gör. Det är aldrig tillräckligt, hur mycket man än offrar sig rent ut sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0