Ikväll smäller det!

Eller ja, det är väl egentligen redan på dagen.
Just nu håller jag fortfarande på att tvätta och städa. Det är så skönt när man väl är färdig. Det som tar längst tid, det är tvätten. En maskin tar 1,5 - 2 timmar...Helt värdelöst. Och när man skrubbat alla hörn, och dammat alla vrår, så vill man gärna tvätta allt också. Så luktar det gott och fräscht i hela lägenheten! Mmmm.
Och det allra bästa som finns är: Nyrakade ben och nytvättade sängkläder. En oslagbar kombination. Somnar på tio sekunder, när man sniffar i sig den underbara doften av nytvättat.

Men åter till mitt största problem för dagen: Vad ska jag ha på mig ikväll??
Shorts, klänning, jeans? Linne, kofta, jacka?
Herregud! Ingen aning. Och så längtar jag så efter att hitta högklackade, BEKVÄMA skor. Jävla Joanna. Att hon skulle få mig att låna hennes skor i Oslo. Nu vill jag ju också ha! Haha.
Dock så har man en viss förmåga att köpa skor för att de är snygga, och inte alls bekväma, vilket innebär att då använder man inte dom. Vilket innebär att det är utslängda pengar.

Men åter till kvällen.
Idag ska jag köra in till en nära vän. Fika, handla till middagen, göra sig i ordning. För att sedan äta middag tillsammans med de eventuella resvännerna som man ska iväg med i maj förhoppninsvis.
Till det blir det en massa god dryck, och sedan vidare till inflyttningsfest hos arbetskamrat.
Vart det bär av sen, det får vi se senare. Beroende på vilket mongograd man ligger i, och hur roligt man har på de olika ställena.

Nej, nu är maskinen klar, och sen blir det lite mer desperate. Ska inte överanstränga sig allt för mycket ikväll. Måste ju spara alla krafter till kvällen!
Tur att man har en mor som bor i stan också, så att man kan sova där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0