Underhållande arbetsdag.

Ja, herregud vilken underhållande arbetsdag!
Har faktiskt haft riktigt roligt idag! Det hela började med att det skvallrades en del, och så kom det fram att en av mina arbetskamrater, vi säger J, hade fått ett litet kärleksbrev. J hade fått ett kärleksbrev ifrån en av våra kunder. En av våra kunder som handlar dagligen. En liten tjej.
Och nu gick det ju upp ett litet ljus i huvudet. Det är ju därför hon handlar varje dag så klart. Och det kanske även är därför hon går med högklackat, och sminkar sig?! För att hon vill verka äldre, så att han ska se henne.
Tyckte först att det var lite gulligt, och tänkte tillbaka till när man faktiskt själv skrev kärleksbrev till killar. Vilka tider. Får jag chans på dig? Ruta Nej. Ruta Ja.

Tänk så enkelt det var på den tiden! Haha.

Men idag satt vi i de kassorna vi mer eller mindre aldrig använder, så jag satt vid en som var vid in-/utgångarna. Och herregud. Hon är ju fan en stalker. Sinnes! Jag tyckte som sagt det var gulligt först, men hon stod fan tryckt mot rutan och stirrade in vid kassorna, i hopp om att få skymta honom.
Jag beklagade mig för min kollega bakom mig, och hon fattade inte varför jag gnällde....
Typ en timme senare, så fick hon sitta i min kassa, och det första hon säger är:
- Men herregud!!! Jag kan fan inte jobba när hon står där och glor!!!

Hon trodde inte att det var så illa som jag sagt...

Sen så efter att hon sprungit fram och tillbaka i butiken, och tryckt huvudet mot rutan, så kom hon in och handlade. Vilket då blev lite teamwork. En från kassorna uppifrån ringde bort, och informerade att hon stod i J:s kassa. Även om jag hade kort kö.
Jag dealade lite med J, och när det var hennes tur, så bytte vi plats.

Vilket ansiktsuttryck!!! Haha. Jag höll på att garva rakt ut!
Hon gick från lilla solstrålen till sjukt bitter.

Så nu tror jag att J kommer få lite fler kärleksbrev, och jag kommer väl få hotbrev. Haha.
Dagens nöje! Varsågod J! Hjälper gärna till.

Kommentarer
Postat av: krille

de där va ju inte så snällt ju ...hihi

2009-09-23 @ 23:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0